Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xbox startar ej

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Xbox startar ej

Hejsan alla!

En tjejkompis till mig kom med en chippad xbox som slutat att funka, varje gång man startar den så startar den om 3 gånger sedan börjar den blinka rött o grönt. Den hade funkat bra ädna tills någon av hennes kompisar hade börjat fiffla med den. Jag har prövat min gamla orginal xboxhårdisk med evox dashboardet men hände samma sak. sen stopp jag in hennes och testa lite. förövrigt kommer man in i xbox orginal dash ifall man startar med ejekt knappen. ingen aning vad det är för chipp, hon hade fått den av en kompis sa hon och visste inte. Någon som vet vad det kan vara och hur jag ska fixa det?

Väldigt tacksam för svar!

Regards Klokan

*Edit Jag får den itne till att läsa nån skiva heller. testat musikskivor, dvdfilmer. funkar ej. även testat att bränna ut en 30st bootdiscar utan resultat(på rw skiva)
    Last edited by Klokan; 2007-01-21, 22:51.

kolla alla lödningar..

Comment

Original inlägg av housepainter Visa Inlägg
      kolla alla lödningar..
      Inte helt haj på vart chippet sitter. relativt ny på det. men det sluta funka när den kille höll på med settings, kan det inte vara att han råkat "felflasha" elelr något i den stilen? finns det något sätt man kan göra för att få fram vad det är för chipp utan att pilla för mycket innuti.

Regards Klokan

Comment

öppna xboxen och kolla.. enkelt att ta bort hårdisken och dvdn. den borde du se chippet.. det finns guider i hur man plockar isär.. kolla

Comment

öppna xboxen och kolla.. enkelt att ta bort hårdisken och dvdn. den borde du se chippet.. det finns guider i hur man plockar isär.. kolla
          Okej, tack så mycket. ska testa mig fram lite i så fall. jag kan posta en bild på hur det ser ut. så kanske ni ser vad det är för chip.

tack

regards kloker

Comment

gör så!! låter vettigt!

Comment

troligen duox2 eftersom xboxen bootar till org. dash då man trycker på eject knappen
              http://www.danasoft.com/sig/shifty93.jpg

Comment

Original inlägg av shifty93 Visa Inlägg
                troligen duox2 eftersom xboxen bootar till org. dash då man trycker på eject knappen
                Helt rätt kollade nyss. ett blått chip där det stod AMD Duox2 lödningarna tyckte jag såg bra ut. Någon som vet vilka bios jag behöver tilld en och hur jag gör? tack på förhand

Regards en något gladare Klokan

Comment

om det är ett orginal duox2 så har du antagligen två olika biosbanker på chippet.. du har en brytare på chippet.. vad händer om du byter läge på den och testar att starta?

Comment

om det är ett orginal duox2 så har du antagligen två olika biosbanker på chippet.. du har en brytare på chippet.. vad händer om du byter läge på den och testar att starta?
                    ska testa. brb nån minus

Comment

okej, testade att byta läge på brytaren. inget hände. startar om nån gång sen börjar blinka rött och grönt fortfarande. =/ inget annat ni kan tänka er funka?

Comment

du har inte MSN eller något förestn? om du har lite tid att försöka hjälpa mig mera hade varit lättare att skriva där ju

Comment

nja.. håller på med mycket annat så msn känns inte så intressant.. tyvärr.. sök på forumet lite mer och se om du hittar något.. just nu har jag lite ont om tid.. och jag är inte så jättehemma på detta..

Comment

kolla denna länken.. http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=27001 hoppas den kan hjälpa dig!

Comment

nja.. håller på med mycket annat så msn känns inte så intressant.. tyvärr.. sök på forumet lite mer och se om du hittar något.. just nu har jag lite ont om tid.. och jag är inte så jättehemma på detta..
                              Okej Men du får ha ett stort tack för att du försökte hjälpa mig i alla fall! Läste runt lite och tror att chippet är sabbat. Nån av hennes kompisar fiffla ju runder på xboxen och höll på, kan ju ha installat andra bios som verkar ha förstört för flera andra här på forumet. och det verkar inte starta oavsett vilken "bank" man har=/. men men, får försöka luska fram lite annan info innan man konstaterar att det är ett nytt chipp som behövs.

MVH Klokan

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X