Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flashad 360 premium, spel har slutat fungera.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Flashad 360 premium, spel har slutat fungera.

Hej, eftersom jag är osäker på både exakt när jag flashade xboxen och av vilket märke min cd-läsare är så förstår jag om det eventuellt blir svårt att hjälpa mig, men iaf, here goes.

Jag flashade min xbox 360 för cirka ett år sen, det är en premium inköpt ungefär vid release i sverige. Allt har fungerat fint och jag har ALDRIG haft problem med en enda skiva, alla spel jag har bränt har fungerat hur bra som helst och jag har aldrig behövt uppdatera min flashning eller liknande. Nu för ett par veckor sedan har mina skivor (även de som tidigare fungerat) börjat krångla. Oftast så fungerar skivorna fint tills jag kommer till en viss del i ett spel, och då fryser xboxen och säger att skivan är oren och bör rensas från smuts/repor, men alla mina skivor är helt rena. Att spela butiksköpta spel fungerar helt smärtfritt så det verkar inte vara så att läsaren har gett upp, utan att någonting skett med flashningen. Jag tänkte mest kolla om det är någon som varit med om detta problem och vet om det finns någon lösning?

Tack på förhand /Andreas

http://forum.psxcare.com/support/for...p/118-XBOX-360 <--- här har du Xbox 360 sektionen av forumet

Det kan mycket väl vara att lasern är på väg att ge upp även om den tar original spel, då dessa är bra mycket lättare o läsa än vad brända är

Vad har du brännt på för skiv märke?

I vilket fall som helst skulle jag tro att du även kommer vilja ha en Firmware uppgradering
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Tackar för svaret. Jag bränner med verbatim DL +r skivor så det bör inte vara skivorna som är problemet. Hur fixar man en firmware uppdatering till ens 360, är det något jag kan göra själv?

Comment

Original inlägg av addekinberg Visa Inlägg
        Tackar för svaret. Jag bränner med verbatim DL +r skivor så det bör inte vara skivorna som är problemet. Hur fixar man en firmware uppdatering till ens 360, är det något jag kan göra själv?
        Man flashar om DVD'n med nyare mjukvara, samma metod som första gången man flashade men med nyare mjukvara då...

förutom vid hitachi flash, då måste man först återställa till original innan man kan uppdatera...
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X