Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken ver. av evo-x ska jag flasha med?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Vilken ver. av evo-x ska jag flasha med?

Kör nu med den ver. av evo-x som fanns på superdisc 3.0. Men tänker byta till den nya 3752. Och jag har även tänkt att flasha till 4976.02 bioset. Frågan är vilken ver. av evo-x ska jag använda för att flasha med? Spelar det nån roll? Och sen är det bara att lägga in bioset i katalogen för bios i c: och sen i settings välja flash bios, eller måste jag hålla på med nåt med storleken på bios 256, 1024 eller nåt?

Flasha om till evo-x "D.6" eller "X2 4974" som laddar evoxdash.xbe. Använd superdisc 3.4 och installera först MS DASHBOARD och sedan EVO-X small/large HDD beroende på om du har en stor HD eller ej.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Kör redan sen länge med en större hdd. Varför ska jag flash med det bios jag redan har?? Tänkte flasha med det nya bioset så jag slipper patcha spel.

Comment

OKi SD 3.0 "bios" laddade väl inte evoxdash.xbe?utan xboxdash.xbe om jag inte minns fel, man fick ändra om xboxdash.xbe till msxboxdash samt evoxdash.xbe till xboxdash.xbe när man bytte till nyare bios än dom på 3.0.

SD3.1 hade en uppdaterad evox.ini så att man kunde flasha X2 i EvoX.
        HUR SD 3.0 kommer jag inte ihåg.

<small>[ 01 April 2003, 13:47: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>
        "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Förstår inte riktigt vad du talar om men så här hade jag tänkt mig. Byter evo-x till 3752 genom att byta ut evoxdash.xbe och evox.ini till de nya för 3752 samt lägger dit den nya skins katalogen. Efter det tar jag bort alla gamla bios som ligger i katalogen bios på c: och lägger in enbart bios 4976.02. Efter det går jag till settings och väljer att flasha och gör det.

Så kan man göra det så som jag beskrivit?? Eller är det nåt mer jag behöver tänka på??

Comment

Japp det ska funka ser inget som kunde hindra det från att INTE göra det.

Byt ut evo-X först flasha bios sen

Superdisk 3.5 kommer väl att innehålla båda dom nyaste EvoX & Bios hoppas jag
            --------------------------------------
            "De omnibus dubitandum est"

<small>[ 01 April 2003, 14:02: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>

Comment

Ok fast om man installerar med superdisc låter den då spelen vara eller formaterar den hdd först??

Comment

du installerar endast evox dashboarden fr menyn bara inget format alls.

<small>[ 01 April 2003, 15:44: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>

Comment

Goodie, goodie som Sean Michaels sa i "Cumming to Ibiza!

Comment

Akta så du inte flashar med nyaste dashboarden bara. Eller den som har flashbyggen iaf.
                    Då kan det sluta illa.

Comment

Men var inte det fixat i 3752??

New Release: EvolutionX Dashboard Beta Build 3752
                      &gt;&gt; A new Evolution-X dashboard has just been released.

What's new/fixed:
                      * FTP Bug Removed
                      * Flash BIOS Bug removed
                      * IGR now works with BIOS 2.4
                      * IGR Button Combo fixed
                      * Screensaver value limits fixed
                      * Working on NET hang issues (hope it's fixed in this rls)

Comment

Vad menar du "Hedis" går det inte att flasha med den senaste EvoX-dashboarden?

Ser att den gammla evox har: #AudioPlayer= "c:\msxboxdash.xbe"
                        MSDashBoard= "c:\xboxdash.xbe"

Och den nyaste har:
                        #AudioPlayer= "c:\xboxdash.xbe"
                        MSDashBoard= "c:\xboxdash.xbe"

Funkar fjärkontrollen där? Eller måste man ändra tillbaka till "#AudioPlayer= "c:\msxboxdash.xbe" för att det skall funka igen?

<small>[ 02 April 2003, 10:52: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>

Comment

Jag kör på senaste 3752 och fjärren funkar.

La in den igår och har inte testat de saker som var buggiga i 3682 men det märker man senare i livet ; )
                          Pege63 -&gt; Fjärren funkar iaf
                          Xbox 1.0 Matrix X-ecuter2 bios Xbmplayer 2.1 xsnes xdgen 100 roms
                          120 Gb Barracuda V

Comment

OKi ska genast byta till den senaste, men var menar HEDIS med sitt inlägg då?

Comment

Förmodligen har Hedis bara inte sett att nya 3752 kommit än, det är nog inte mer än så.
                              Det är bara att köra på.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X