Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur gör jag för att flasha om mitt Matrix?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hur gör jag för att flasha om mitt Matrix?

Har tänkt flasha om biosen i mitt Matrix med X2 4976.02 . Har EvoX D.6 nu. Man kan ju flasha om med flashprogramen som finns med men hur gör man för att vara exakt. Har ej gjort detta förrut så jag vill inte strula till det. Sedan har jag hört att det finns olika storlekar på bioset typ 512 osv. vilken skall man ha. X2 4976.02 fanns ju tydligen men på SD 3.5 så den kan man ta antager jag.
    Kommer min gamla bios med EvoX D.6 skrivas över eller finns den kvar?.
    Kan man flasha bioset hur många ggr. som helst?
    Chippet är i mode 4 så att flasha från dashboarden ska gå!.

Skulle uppskatta väldigt om ngn. skrev hur jag ska göra lite steg för steg!:

Flasha från dashboarden, kör du från superdisc 3.5 så är det 256K bios versionerna som ligger där eftersom dashboarden automatiskt gör om dom till rätt storlek beroende på vilket chip som flashas.

Du kan flasha om tusentals gånger.

Den gamla biosen skrivs över, men den finns ju kvar på hårddisken/superdiscen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Tackar så mycket!!

Comment

oxå flash

Hejsan

Jag har också ett matrix chip och en gammal evo-x version inkörd med en superdisc2 tror jag. Det står 8.2812 i nedersta högra hörnet iallafall.

Vad är bäst att köra in? Går det bra med superdisc 3.6 och sen flasha matrix med hjälp av xflash och sen köra install w large drive

Är det mer invecklat än så??

P.S. Jag har samma problem som vissa andra med att inte kunna starta de nyare spelen.

Mvh

/Dennis

Comment

Versionen du ser är dashboard versionen. Den ligger på hårddisken. På chippet har du BIOS, det är inte samma sak. Läs guiderna i forumet.
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X