Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kopiera Bios? Måste Veta!!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Kopiera Bios? Måste Veta!!

Tjo nån!

Har läst alla trådar tror jag och hittar ingen som frågat om man kan kopiera original bioset och slänga ditt ett annat så jag kan köra kopierade spel och byta hårddisk utan att montera chip och sen lägga tillbaka original bioset om man vill( när jag får tillgång till xbox live).
    Anledningen till att jag undrar e att har inte riktigt råd med chip på ett tag men vill kunna spela alla spel jag har!

Tacksam för ett ordentligt svar!
    M.v.h Flobo

Ja, du kan flasha bios nu och sedan flasha tillbaka till original om du monterar ett chip istället senare.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Originally posted by Hansi
      Ja, du kan flasha bios nu och sedan flasha tillbaka till original om du monterar ett chip istället senare.
      Ska man kopiera originalet först då?

Comment

Det kan ju aldrig skada, annars går originalbios att hitta, de vanligaste finns gömda på superdisc.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Finns det nånstans i forumet det står om att kopiera bios?
          E ny på detta så vet inte riktigt hur man ska göra!
          Och en sak till, kan jag använda min hårddisk jag har i datorn den e ju formaterad o så?

Comment

För att kopiera bios måste du:

1: Starta med någon metod som INTE är baserad på att du har ett "LPC" baserat modchip i boxen.

2: Stänga av eventuellt chip du använt för att starta

3: Köra kommandot "backup" i evo-x så kopieras bioset.

Comment

Och jag gör det med hjälp av superdisc?
              Har jag fel?
              Bara att stoppa i o köra lr?
              Last edited by Flobo; 2003-06-28, 14:57.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X