Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Omflashning av original bios för Xbox v1.3

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Omflashning av original bios för Xbox v1.3

Jag har moddat många Xbox v1.1 åt kompisar genom att flasha om original bios mha det s.k 007 hacket. Har flashat bios med EvoX (1024 KB) och sedan installerat EvolutionX Dashboard (mha superdisc).

När jag igår skulle flasha om originalbios på en Xbox v1.3 upptäckte jag att denna har ett original bios som endast är 256KB stort, vilket således innebär att man INTE kan använda EvoX bios som ju är 1024KB stort.

Min fråga är således: vilket/vilka bios versioner på 256KB kan man använda för att flasha om original bios på en Xbox v1.3?

Tja EvoX bios är ju 256kb stort

men ta ner senaste Exectutor bioset 29777 och använd det.

btw ALLA bios är 256kb stora förutom Debugbios och vga bios.

Hur kan det undgått dig som moddat flertalet boxar?

anledningen till att dit EvoX bios är 1024Kb stort är att det är ihopslaget med 4 st 256kB bios.

Comment

Confirmation...

Har nu flashat original bios med x-ecuter 2 4977 på en Xbox v1.3 och kan bara konstatera att det funkar bra!

Comment

Hei

Da kan du kanskje si meg hvilke punkter som skal loddes for å flashe onboard bios på v1.3?

Takker

C

Comment

Det är samma punkter som på en 1.2 box

Comment

Ja, jeg antok det, men når jeg prøvde så er det vanlige feilen med blink-start-blink etc..så jeg måtte være sikker på at det ikke var meg som hadde feil info...så er det sikkert noe med boxen (samme som jeg prøvde 3 LPC-mods i før jeg fant ut det var 1.3)Skal prøve i en v1.2 nå også så får jeg hellere komme tilbake

Thanks

C

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X