Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem att flasha Xecuter 2.1 via dator

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Problem att flasha Xecuter 2.1 via dator

Jag har fått chipet att starta på Linuxbioset så installationen borde vara ok. Men när jag ska flasha från datorn blir det bara verifieringsfel hela tiden.(felkod 00 09). Läste nånstans att denna kod betyder att chipet är låst för flashning, men det finns väl inga byglar på prochipet? Har testat alla möjliga inställningar på switcharna utan resultat(har kollat vad det borde stå på). Har även testat att koppla ihop utan kabel direkt i chipet.

Jag klanatade mig lite med när jag försökte flasha via cd då jag hade switcharna fel så Linuxbioset blev kass med, så jag kan inte köra från cd nu.

Finns det någon i Växjötrakten som lyckats flasha via dator som skulle vilja prova på min box?

Om inte så kan man väl skicka upp chipet till er på psxcare och få det flashat av er, om man skickar med en diskett med bios på med va?

mvh Humpe

Är chipet köpt här så flashar vi det mot returporto, släng med 20:- i kuvertet. Annars 200:- + 70:- frakt inkl pf-avgift.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Jag har inte köpt chipet hos er. Men om man skickar med ett eget vaderat kuvert med porto, räcker det om man skickar med 200 kr då?

Tack för det snabba svaret :-)

mvh Humpe

Comment

Japp, det är OK.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X