Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flasha bios för första gången...

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Flasha bios för första gången...

Jag har ett litet problem som jag skulle vilja ha lite hjälp med...

Jag har lagt in några nya spel på HD som inte fungerar och jag tror att det kan bero på att mitt bios är för gamalt.
    Jag har ett PCbioXX/Openbox chip med evoX D.6 bios och nu undrar jag vad för bios jag ska änvända om jag vill uppgradera till det senste?
    Jag har en superdisc 3.6 men jag vet inte riktigt hur jag ska komma igång. Jag har aldrig öppnat min xbox tidigare men jag antar att jag måste det för att komma åt någon spärr innan jag börjar flasha... Hoppas nån kan hjälpa en nybörjare???

Tack på förhand
    Liftwaffe

Du skall använda dig av den nyaste X2 4977 bioset
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Beroende på hur ditt PC-Bioxx chipp är monterat kan du behöva öppna din xbox. När du har gjort det kommer du förmodligen hitta en kort flatbandskabel med en kontakt på som du kan satta i lpt porten på din dator. Du kan även använda en förlängningskabel om det behövs. När ändå har öppnat boxen kan du ju passa på att fixa till så att du får en programeringsport på baksidan (då slipper du öppna boxen igen). Du kan testa att göra en google på tex +Nitroxx +Inst +Manual så hittar du säkert något intressant (nitroxx är efterföljaren till PC-Bioxx men instruktionen fungerar). Annars borde du ha fått en instruktion från den som chippade din box.

=] Lev väl!
      "The mind is like a parachute - it only works if it's open."
      - Frank Zappa

Xbox 1.1 / PCBioxx / WD120GB

Comment

Jag har flashat om min xbox nu med X2 4977 bioset men jag kan fortfarande inte få varken wolfenstein eller medal of honor att fungera. Kan det bero på något annat? Jag får upp ett meddelande där det står there might be a problem with your disc maybe its dirty or damaged?
        Jag har gjort precis som vanligt dvs laddat ner, packat upp och sen fört över med hjälp av flashfxp. Finns det något annat sätt att föra över nerladdade spel?

Tacksam för hjälp...

Ps Tack för hjälpen med flashningen Ds
        Last edited by Liftwaffe; 2003-08-06, 15:55.
        Liftwaffe

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X