Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur installerar man Surreal64 och Supernintendo 64 ROM på Xboxen?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hur installerar man Surreal64 och Supernintendo 64 ROM på Xboxen?

Kan någon systematiskt beskriva hur/var man installerar Emulator och ROM på Xboxen med Evolution X från Superdisc 3.7 Lite och Xecuter 2.3b Pro med Bios 4981?
    Jag har provat att lägga både ROM och Emulator på E men det funkar inte även om jag ändrat ini-filen?
    Tacksam för alla tips.
    Utan att ändra ini-filen kommer menyn upp men cursor är orörlig, ändrar jag ini-filen och pekar på E:\ så hänger sig programboot?!!

Jag har mina emulatorer liggandes på F:\Emulators\ då jag kör med Evo-X.
    Har du emulatorn på din dator så för du enkelt över dem via ftp mellan din pc och xbox.
    Romen lägger du sedan i emulator mappen (ex. F:\Emulators\UltraXLE\Roms\). Det är lite olika beroende på vilken emulator du använder, men det brukar oftast vara en mapp som heter roms någonstans i emulatormappen.

Comment

Värt att lägga till -Om mappen Emulators inte finns i din xbox så får du skapa den själv. Jag är i princip helt säker på att detta ska lösa ditt problem !

Comment

Original inlägg av XPell
        Värt att lägga till -Om mappen Emulators inte finns i din xbox så får du skapa den själv. Jag är i princip helt säker på att detta ska lösa ditt problem !

Jag har inget alls i F utan Emulators ligger på E:\ och jag har gjort motsvarande ändringar i ini-filen för emulatorn

Comment

Har du nyare version av Evo-x så ska du inte behöva ändra ini-filen.men om det funkar bra för dig nu så är de ju lungt..

Comment

Original inlägg av XPell
            Har du nyare version av Evo-x så ska du inte behöva ändra ini-filen.men om det funkar bra för dig nu så är de ju lungt..
            Nej, det funkar inte, när menyn med super-Mario kommer upp med i mitt fall 4 olika spel så kommer jag inte längre med handkontrollen, går inte att aktivera muspekaren på menyn

Comment

Original inlägg av Akki
              Nej, det funkar inte, när menyn med super-Mario kommer upp med i mitt fall 4 olika spel så kommer jag inte längre med handkontrollen, går inte att aktivera muspekaren på menyn
              Nu har jag lösningen:
              - ändra inget i ini-filen, senaste Evolution-X tar hand om det.
              - se till att handkontrollen sitter i det vänstra uttaget, jag hade mitt i det längst till höger, och där fungerar det inte.

Spelen fungerar utmärkt, med perfekt ljud och bild!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X