Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Systemkrav för ePSXe ?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Systemkrav för ePSXe ?

Har precis fått igång ePSXe och spelet CSOTN. Det fungerar, men är så segt. Allt går liksom på halvfart, och spelet stannar till helt ibland när det blir mycket action. Vad behöver man för att det ska rulla på normalt?

Har en 2.40 GHz, 256 RAM men bara 64 MB grafikkort. Grafiken är ändå rätt hyfsad, om än lite pixlig i vissa sekvenser.

Vad är fel, varför går det så trögt?

\Molla

Original inlägg av Molla
    Har precis fått igång ePSXe och spelet CSOTN. Det fungerar, men är så segt. Allt går liksom på halvfart, och spelet stannar till helt ibland när det blir mycket action. Vad behöver man för att det ska rulla på normalt?

Har en 2.40 GHz, 256 RAM men bara 64 MB grafikkort. Grafiken är ändå rätt hyfsad, om än lite pixlig i vissa sekvenser.

Vad är fel, varför går det så trögt?

\Molla
    Vad är CSOTN? (sry för n00bness)
    Kan vara dåliga inställningar, använd inte software rendering, och använd det videoläge som ditt grafikkort klarar bäst. (OpenGL el Direct3D)
    * Xbox V1.1
    * Omflashat originalbios (Xecuter 4983.67)
    * 160 GB Samsung HD
    * 10 000+ Roms
    * 70+ XBOXspel

Comment

........ å sen är detta ett xbox forum å inte ett PC forum
      Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
      respekt

Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
      Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
      http://945gl.no-ip.org
      #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

Comment

CSOTN = Castlevania Symphony Of The Night, för Playstation. Det brukar förkortas så eftersom titeln är så lång.

Vad är software rendering? Och hur tar man reda på vilket videoläge grafikkortet klarar? Sorry, men jag kan ingenting om sånt där. Har du lust att förklara?

Lucif3r skrev:
        "........ å sen är detta ett xbox forum å inte ett PC forum"

Ber om ursäkt om det blev off-topic, men jag såg många andra frågor som handlade om emulatorer för diverse konsoller......

Comment

Ber om ursäkt om det blev off-topic, men jag såg många andra frågor som handlade om emulatorer för diverse konsoller......
          mjo men alla emulatorer körs på xboxen

Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
          respekt

Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
          Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
          http://945gl.no-ip.org
          #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

Comment

Original inlägg av Molla
            CSOTN = Castlevania Symphony Of The Night, för Playstation. Det brukar förkortas så eftersom titeln är så lång.

Vad är software rendering? Och hur tar man reda på vilket videoläge grafikkortet klarar? Sorry, men jag kan ingenting om sånt där. Har du lust att förklara?

Lucif3r skrev:
            "........ å sen är detta ett xbox forum å inte ett PC forum"

Software rendering = grafikkortet utnyttjas ej så all grafik faller på CPUn. Även ett taskigt grafikkort kan speeda upp emulering med typ 200 % mot att använda software. Om du har openGL el direct3d är bara o testa. Ser det missbildat ut/startar inte så är det med all sannolikhet fel
            Länge sen jag körde ePSXe så jag kommer inte ihåg allt. Fast du måste ha olika plugins för d3d/oGL (de heter typ "Steve's OpenGL plugin 1.22" el nåt i den stilen") bara o söka
            * Xbox V1.1
            * Omflashat originalbios (Xecuter 4983.67)
            * 160 GB Samsung HD
            * 10 000+ Roms
            * 70+ XBOXspel

Comment

Ok, lite av det fattar jag iaf.

Tack för hjälpen!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X