Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med emulator & roms!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hjälp med emulator & roms!

Hej. Jag har precis chippat min xbox och vill gärna ha mina emulatorer (NES, SNES, N64, GBA) och roms på XBoxen. Måste jag ha speciella emulatorer, och isåfall, vilka? Och var kan man ladda ner dem? Sen undrar jag också hur man lägger in dem. Måste man Ftp:a in dem? Var? I vilken mapp?
    Som ni kanske förstår har jag inte så bra koll på detta och skulle bli tacksam för svar.

Ladda ner och installera Superdisc! Finns en himla massa emulatorer på den...

http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=13110

Comment

Men om man inte har nån superdisc då? Kan man ladda ner en sån? I så fall var? Och hur installerar man den?

Comment

Finns det inget annat sätt att ladda ner en superdisc än från dc? Jag har inte det (hade det innan, men jag fattade inte ett skit så jag tog bort det) och vill gärna få tag på det ändå...

Comment

Läste du igenom tråden jag länkade till i mitt meddelande ovan?? ..där finns svaren du söker..

Comment

tjena.. har nyss börjat med det här.. vet inte exakt vad jag har i boxen.. det är egentligen en emulator till snes jag är ute efter.. har en hårddisk på 120gb som heter f:i den i allafall.. så frågan jag skulle vilja ha svar på är hur jag får igång en fungerande emulator till snes.. har velat varva super metroid i tio år snart.. kändes lite jobbigt o köpa ett snes enbart för det..

Comment

xsnes9x och snes9x-x är 2 bra eulatorer till SNES,,,,
              Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
              respekt

Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
              Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
              http://945gl.no-ip.org
              #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

Comment

Original inlägg av ck69
                har en hårddisk på 120gb som heter f:i den i allafall..
                Det där tror jag inte på=)
                "-Jag är inte rädd för att dö.. Jag vill bara inte!"

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X