Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

NES emulator , är galen nu.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• NES emulator , är galen nu.

Hej , får inte emulator att fungera , har provat ett antal nes emulatorer nu , men alltid samma resultat, emulatorn startar men sen låser den sig bara , alltså jag kan inte stega i menyerna eller göra något alls. Måste använda in game reset för att komma ur .
    Kör med xbmc som dash , Pal 50. Någon som har en aning om vad som kan vara galet ? har provat ställa om till ntsc men det gjorde ingen skillnad.

Original inlägg av spigo
    Hej , får inte emulator att fungera , har provat ett antal nes emulatorer nu , men alltid samma resultat, emulatorn startar men sen låser den sig bara , alltså jag kan inte stega i menyerna eller göra något alls. Måste använda in game reset för att komma ur .
    Kör med xbmc som dash , Pal 50. Någon som har en aning om vad som kan vara galet ? har provat ställa om till ntsc men det gjorde ingen skillnad.
    Tjaaa.....det enda jag kommer på är att du kan flasha om till ett nyare bios.

Vilket har du nu?
    "Peace means reloading guns"

Comment

Original inlägg av RaaD
      Tjaaa.....det enda jag kommer på är att du kan flasha om till ett nyare bios.

Vilket har du nu?
      Executer2 tror jag det heter ? är inte så insatt =)

Comment

BiosVersion menar han. Du kan tanka den senaste och flasha från Xbins.
        * Xbox V1.1
        * Omflashat originalbios (Xecuter 4983.67)
        * 160 GB Samsung HD
        * 10 000+ Roms
        * 70+ XBOXspel

Comment

Original inlägg av Cerber0s
          BiosVersion menar han. Du kan tanka den senaste och flasha från Xbins.
          Hur ser man versionen , och vad är Xbins?

Comment

^^ hopplöst, då jag inte har hela dan på mig att förklara nånting för 100e gången för nån som inte ens kan bry sig om att söka på forumet/google. Så hoppas jag att nån annan fortfarande har ork.
            * Xbox V1.1
            * 160 GB Samsung HD
            * 10 000+ Roms
            * 70+ XBOXspel

Comment

Original inlägg av spigo
              är inte så insatt =)
              Då är det dags att bli "insatt" =)

Comment

Original inlägg av RaaD
                Då är det dags att bli "insatt" =)
                jo , ni har rätt ,,ska sluta med dumma frågor , jag gör bara bort mig , förlåt än en gång..ska sätta mig in i detta nu.

Comment

Original inlägg av spigo
                  jo , ni har rätt ,,ska sluta med dumma frågor , jag gör bara bort mig , förlåt än en gång..ska sätta mig in i detta nu.
                  Don't cry, dry your eye!
                  Jag menade absolut inte att du ställde dumma frågor!
                  Ingen vet ju något utan att någon berättar det för en.
                  En bra start är att läsa guiderna som finns här på forumet och ladda ner Hansi's svenska manual.

Comment

Original inlägg av RaaD
                    Don't cry, dry your eye!
                    Jag menade absolut inte att du ställde dumma frågor!
                    Ingen vet ju något utan att någon berättar det för en.
                    En bra start är att läsa guiderna som finns här på forumet och ladda ner Hansi's svenska manual.
                    Men saken är ju att jag har gjort allt rätt, och ändå vill inte emulatorn vara med och leka , Ftp:ar över emulatorn till xboxen , lägger spelen i roms , startar emulatorn, den går igång , men sen låser den sig bara , har provat ett flertal emulatorer till NES.

Comment

bästa NES emulatorn till xbox: FCE ........ funkar klockrent......
                      Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
                      respekt

Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
                      Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
                      http://945gl.no-ip.org
                      #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

Comment

Original inlägg av Lucif3r
                        bästa NES emulatorn till xbox: FCE ........ funkar klockrent......
                        Laddade hem fceu nes v2 , la in den och ett framsteg har gjorts , jag kan starta ett spel =)..super mario. men när spelet kommit igång , så går det inte att starta , den kör bara introt..då han springer banan..

Så nu behöver jag hjälp , har sökt men det verkar inte finnas någon som haft ett liknande problem...har provat trycka på alla knappar ingen gör att det går att starta spelet....Några förslag?

Comment

prova annan emu
                          * Xbox V1.1
                          * 160 GB Samsung HD
                          * 10 000+ Roms
                          * 70+ XBOXspel

Comment

Original inlägg av Cerber0s
                            prova annan emu
                            Har säkert provat 5 st vid det här laget. Alltid samma problem , det är som att handkontrollerna slutar fungera när emulatorn startar.

Comment

Använd den handkontrollen som sitter i första porten på xboxet, vet inte om det hjälper men är alltid värt ett försök. hehe.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X