Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Surreal 64 hittar inte Roms!

Collapse
X
  •  
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Surreal 64 hittar inte Roms!

Har problem med Surreal 64. När jag startar den så visar den inga roms. Trycker man på knappen längst ner till höger, den runda pilen, så står det "Loading Rom List" en kort sväng sen försvinner det och inget händer. Har provat att ta en kompis fullt fungerande emulator och bara tankat över den men det är samma problem då. Har ett Xecuter 2 chip. Provat starta både från Evolution-X, XBMC och Avalaunch, samma problem.

Pröva med andra roms, men framför allt en annan emulator, PJ64 är den bästa N64-emulatorn. Varje emulator har också en egen rom-mapp, du ska lägga romsen där och inte i F/games/roms. Så kör jag iallafall och det fungerar kanon.

Comment

har för mig att man ska leta upp romsen själv.

jag har dock inte fått chansen att testa N64 emulatorer så jag kan inte svara med säkerhet.

ett annat hett tips är att söka på Google, man hittar svar där.

Comment

Provade att redigera surreal.ini och editera sökvägen till roms mappen men det ville sig inte heller. Men efter uppdatering till surreal 64 XXX beta3 så fungerar det som det ska

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X