Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Uppdatera Emulatorer?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Uppdatera Emulatorer?

Om man ska lägga in en nyare version av en emulator på sin box... är det bara att flytta över filerna och skriva över de gamla?

Ja, men om du har dina roms i den gamla emulatormappen så måste du spara dem först och sen lägga in dem i den nya versionens mapp...
    Original inlägg av rejjo, 5 april -06

"Har du inget och göra, skriv en guide!"

Comment

Tackar för svar, och för påminnelsen att spara Romsen =D

Comment

Skriver du bara över de gamla emulatorfilerna så ligger väl romsen bra där dom ligger :-)

Oftast går det ju att skapa sina roms-kataloger helt skilda från emulatormapparna och bara se till att det står rätt sökväg i emulatorns konfigurationsfil.

Så du kan ha emulatorerna i f:\emulators\blablabla och romarna i f:\roms\blablabla
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Hansi ---> Visst är det så att vissa emulatorer har romsen i en annan katalog (Surreal 64, Xboyadvance) men det finns även de (xSnes9x) där man lägger romsen i emulator-mappen...
          Original inlägg av rejjo, 5 april -06

"Har du inget och göra, skriv en guide!"

Comment

Japp, finns alla varianter. Och "skriver man bara över" emulatorns programfiler osv så ligger ju romsen kvar på rätt ställe som det är :-)
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Hej! En dum fråga. det står ju att med duoux2 kan man spela olika spel, tex nintendo. innebär det stöd direkt i chippet utan emulator eller stöd för nintendo MEN med installerad emulator för xbox? Alltså, måste jag installera emulatorn för nintendo?

Comment

Självklart :-)

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X