Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

C64 samt Mame

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• C64 samt Mame

Hej.

Nu har jag laddat ner spel för C64 samt MAME.

Får det inte att fungera :-(

I Frodo har jag lagt en del C64 spel som jag startar. 64 bilden kommer upp och jag trycker på joysticksknappen som det står i bruxen. Inget händer ?

Någon som har nån idé om vad jag skall prova härnext.

I MAME får jag upp någon text om att "är det säkert att jag får spela detta" trycker då "left + right" på den lilla padden. Inget händer ?

mvh
    Gert

Prova att "snurra" styrkorset i MAME, kommer inte ihåg exakt hur man skulle göra för att komma förbi.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Har snurrat (är helt yr ). ?

Inga tips om 64:an ?

Comment

Jag får fan inte igång varken MAME eller Frodo. Jag måste göra nåt skitfel.

När jag startar 64:a spelen startar 64:ans blåa bild, inget spel. Trycker då ner vänstrajoysticken enligt intruktion, inget spel ?

Vill spela Boulder Dash. Någon som har nån idé?

I MAME får jag upp rutan som frågar om jag verkligen får soela detta, tryck OK. Snurrar då på styrkorset, inget spel :-(

mvh
        Gert

Comment

Prova dra vänster-höger när du ska trycka ok i MAME.

Comment

När det står "tryck OK" i Mame, tryck då på bokstäverna O och K på tangentbordet (en i taget, i den ordningen).

Comment

Originally posted by ******30
              När det står "tryck OK" i Mame, tryck då på bokstäverna O och K på tangentbordet (en i taget, i den ordningen).
              De flesta kör xbox utan tangentbord
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Sorry, tänkte inte på det.

Comment

Dra vänster - Höger ?

Jag har dragit snart i allt utom snorren till vänster och höger:-)

Comment

Någon som tipsa om ett rom till C64 samt MAME emulatorn som ni fått att fungera.

Jag får helt enkelt inte igång nån av dom.

Tack på förhand.

Gert

Comment

När spelet är markerat på listan - klicka på höger thumbstick. och sedan vänster thumbstick för att starta
                      Ev'rybody's in despair,
                      Ev'ry girl and boy
                      But when Quinn the Eskimo gets here,
                      Ev'rybody's gonna jump for joy.
                      Come all without, come all within,
                      You'll not see nothing like the mighty Quinn.

Comment

Tack för tipset.
                        Skall testa i kväll, har dock en känsla av att jag kommer åter :-)

Har testat det mesta.

Comment

Förstår inte vad problemet är.

Jag har kört massor av spel på både mame och frodo (C64) och detta genom att följt instruktionerna i readme filen.

Comment

Jaha, jag visste det. Det fungerar inte.

Ge mig ett tips om vilket programm för 64 ni fått igång, vilket som helst så jag bara kan verifiera att det hela fungerar.

Jättetacksam
                            Gert

Comment

The story continiuos (eller hur det stavas).

Jag har fått igång MAMEoX, funkar perfekt. En Nintedo 64 emulator också.

Vad som INTE fungerar är fortfarande FRODO. Det fungerar inte att ladda programmen, hur man än gör. Thumbclick hit eller dit.
                              Det kommer bara upp en blå 64:a skärm och därifrån händer nada vid klickning av samtliga spakar eller knappar.

Vill verkligen ha igång 64:an.

Har sett att det finns en emulator på min hårddidk som heter DC64, någon som har erfarenhet av den?

All hjälp mottages tacksamt.

mvh
                              Gert

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X