Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp mig med Xnes PLEASE!!!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hjälp mig med Xnes PLEASE!!!

när jag startar xnes på min xbox så blinkar det dir.txt längst upp till vänster i röda bokstäver... Trycker jag sen på X så blir bilden helt svart.... Vad är det för fel? Jag har köpt boxen här på psxcare och fick den igår. Så jag kör på alla deras inställningar. Behöver hjälp för vill verkligen kunna köra min gammla nes spel..........

föresten... går det att lägga över mina roms som jag har på datorn som är av formatet .nes eller finns det någon annan sort man måste ha till xboxen???

Tacksam för snabba och bra svar!
    MVH
    Erik

Ja, lägg in dina rommar.
    dir.txt är ingen rom, det är bara en fil som måste finnas för att katalogen skall skapas när installationen görs med superdisc.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

har fått in allt nu... men när jag spelar dom (spelar med xnes) så hackar det lite och går väldigt snabbt... vad är det som är fel? eller finns det någon mer emulator som man får med xboxen som klarar av nes roms bättre????

tacksam för svar
      erik

Comment

Prova ändra PAL/NTSC med enigmah videomode switcher (under APPS)
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

blev svartvitt och gick för långsamt istället. Gissar att jag kan få färg om jag kopplar in den i den riktiga teven men det lär ju fortfarande gå långsamt!!!!!

Comment

vart i xboxen ska man lägga sina emulatorer?

Comment

Wynalda Spela i FCE emulatorn istället den är 1000ggr bättre
              Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
              respekt

Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
              Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
              http://945gl.no-ip.org
              #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

Comment

undrar samma som tesse

Comment

ska finnas en mapp i varje emulator mapp som heter "roms" ^^
                  t ex. "E:\Emulators\FCE\roms"
                  Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
                  respekt

Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
                  Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
                  http://945gl.no-ip.org
                  #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                  Auto-Saved
                  Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                  x
                  Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                  x
                  x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                  Working...
                  X