Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

hur ska ja installera

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• hur ska ja installera

mina MAME-roms?
    det är ju zip-filer med lite olika filer i.
    Kan xboxen läsa zipfiler? Hur ska jag bränna mina roms på min cd-rw?

Kan även passa på att fråga angående mina N64 emulatorer. Är det bara jag som har spel som inte går igång (framför allt de stora filerna) eller är det inte perfekt utvecklat?

MVH
    Last edited by mekholm; 2003-08-18, 03:01.

Lägg .zip filerna i roms mappen bara.

N64 emulatorerna skall väl bara klara 16-megs rommar, med 32-megs stödet "under utveckling"

Det är ju lite ont om minne i en xbox, men på sistonde har utvecklarna lärt sig utnyttja virtuellt minne vilket gör att fler och fler emulatorer börjar klara stora roms.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Finns kompatibilitets listor på spel som funkar i forumen på xbox-scene.com

Enda 32mb spelet som jag spelat är Zelda - Ocarina Of Time och det funkar jävligt bra (UltraXle endast). Men som sagt det är fortfarande under utveckling.

Comment

thanks folks.
        I lööv you.

Comment

hjälp..

Hansi..
          hur lägger jag över spel och filmer emulatorer och sånt till xbox..vad använder man? en sladd eller?

mvh.clue
          ...frågat efter ftp-site med piratkopierade spel...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X