Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Avalaunch-Hjälp!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Du kan nog använda den du har klistrar in ett utdrag från xml filen.

Det enda jag har ändrat på är dhcp till static samt ändrat ett par dns adresser.

Inget mer behöver ändras om du inte vill göra ngt speciellt.

<!--example config file-->
    <avalaunch>
    <!--
    Name of language file. Leave out this setting (or type "default")
    for English language.
    -->
    <language>
    </language>

<clock>
    <sntp enabled="0">
    <server>
    10.0.0.1
    </server>
    <port>
    123
    </port>
    </sntp>
    </clock>

<network setup="1" type="static">
    <ip>
    192.168.0.208
    </ip>
    <subnet>
    255.255.255.0
    </subnet>
    <gateway>
    192.168.0.1
    </gateway>
    <dns1>
    192.168.0.1
    </dns1>
    <dns2>
    194.213.64.33
    </dns2>
    <proxy enabled="0">
    <server>
    10.0.0.1
    </server>
    <port>
    8080
    </port>
    </proxy>
    </network>

<hardware>
    <fanspeed>
    20
    </fanspeed>
    </hardware>

<ftpserver enabled="1" allowboostmode="1" showrootfreespace="0">
    <port>
    21
    </port>
    <pasvportstart>
    2048
    </pasvportstart>
    <pasvportend>
    32767
    </pasvportend>
    <maxusers>
    2
    </maxusers>
    </ftpserver>

Comment

Oki tackar skall prova det sen när jag kommit hem (static) såklart
      "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Originally posted by pege63
        Jah har satt in IP i avalaunch.xml filen, skall man inte sätta setup 0, ingen DHCP?

<network setup="1" type="dhcp">

Sedan nånstans längre ner ändrade jag name=xbox, password=xbox: FEL va?
        <user name="Default" password="">

kan du skicka mig en *xml som funkar så kan jag jämföra din mot min tack
        <network setup="1" type="dhcp">

Den raden ska du ändra till:

<network setup="1" type="static">

Sen kan du ange egen IP.

Comment

EKO...

Precis vad jag skrev ovan :-)

Comment

Tackar för hjälpen det var bara det "static" som skulle ändras, funkar kanon. "man lär så länge man lever"
            "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Originally posted by wmadoss
              Avalaunch har ALLTID varit självständigt har inget att göra med evox varken bios el dashboard.

och du använder väl inte samma ini fil för evox som för avalaunch hoppas jag.

Pege.. det ska inte var problem att ftp:a in allt ska funka som default enda du behöver ställa in är IPadress osv.

Anvnamn och lösen är xbox/xbox och går INTE att ändra för tillfället.
              Så du ska alltså inte ändra ngt ang detta.
              Testa kör qwix och se om den kan komma åt din xbox.
              Kör hellre med static IP om du kan också.

Och du vanderian antingen har du varit uppe på ngn cracksida eller så har du misstagit dig.
              Nope jag har förstått det nu. Nej jag har inte varit ine på någon cracksida är bara på detta forumet eller x-scene! Har installerat version 0,8 och det funkar bättre mycket bättre. Men varenda gång jag ska ftpa så låser det sig precis innan det är färdigt. Det är bara avalaunch som krånglar!

Min ip inställning är likadan som innan det enda jag ändrar är DHCP till 0! Vet du eller någon hur jag ska göra?

Sista frågan hur får man mp3 till att funka det verkar inte gå alls!

Tackar för hjälpen än så länge
              There can be only one......cameron

American Cyborg on TAFS/forums

Comment

Hmm låser det sig när du kör med en vanlig FTP klient eller (isf vilken)?

Vet att det finns en bugg om man kör med QWIX och ava att ava hänger sig precis när ison är klar, detta beror på att QWIX gör en SITE REFRESH så man slipper boota om för att se spelet i menyn (och den funkar dåligt än så länge).
                Om det

Kör också hellre med static IP om du kan.

Har du ställt in rätt mp3 path i avalaunch.xml så ska du bara behöva trycka på ngn thumbstick för att den ska börja spela.

Eventuellt kan kommentera bort shoutcast i xml filen så den bara kör mp3.

Comment

Det funkar hur bra som helst hos mig FTP & allt.......

Comment

Tack för all hjälp om avalaunch killar! Ftp funkar jättebra nu den nya versionen av avalaunch funkar jättebra. Har bara en fråga!
                    Hur får jag IGR i avalauch?

Tacksam för svar så fort som möjligt

Comment

Avalaunch har ingen IGR än så länge (är inte säkert om de ska ha det i framtiden heller) men har du x24977 så har du IGRi bios har du en xbox 1.4 el 1.5 så måste du köra med M7 som tyvärr inte har ngn IGR så då är det kört.

Men xecuter släpper snart en ny bios med stöd för 1.4 och 1.5 med IGR så om du orkar vänta på den så.

Comment

Ok tack för hjälpen, men varför har inte avalaunch det? Inte för att jag är lat, jo det är jag, men det är väldigt jobbigt och gå fram och reseta särkilt om man har 50+ spel!

Konstigt att jag inte fick ett mail ang nytt inlägg? Den är aktiverad i min profil, konstigt

Comment

Har pratat med en del av utvecklarna som gör ava och de kan göra det verkar det som men eftersom evox IGR har haft så mycke problem så rekommenderar de att man kör med X2 bios och dess inbyggda IGR så långt det går.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                          Auto-Saved
                          Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                          x
                          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                          x
                          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                          Working...
                          X