Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Avalaunch-Hjälp!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Avalaunch-Hjälp!

Hej jag kan inte använda Mp3 genvägen, alltså kan inte spela MP3 i menyerna!

Varenda gång jag ska FTP med avalunch låser sig allting inom en sekund likaså om jag har kabeln inpluggad!

Prövade i evox med samma setting no problemas!

IGR verkar inte funka alls i Avalunch (ja, jag vet det är bara ett skin till evox)

P.S som vanligt har jag försökt söka efter liknade greje men dock inte funnit resultat....;/

Snälla Hjälp
    There can be only one......cameron

American Cyborg on TAFS/forums

Hmmm, DHCP klient disabled? Vilken IP har du skrivit in i AVALAUNCH? Du måste ange den, men det visste du kanske.
    Sedan har jag angivit i nätverksinställnigar datorns ip oxå.

För mig fungerar AVALAUNCH överlägset med både QWIX och FLASHFXP.
    QWIX packade upp ISO direkt med speed ca 9000kb/s vilket är suveränt.

Comment

Hur får man igång FTP i den samma har satt in IP & allt har det med lösen att göra, för jag har satt det på xbox, xbox?
      "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Hallå PEGE63, sitter på jobbet. När jag kommer hem ikväll ska jag skriva av exakt hur jag har ställt in allt och skriva in det i denna tråd. Minns inte allt just nu. Hemma vid 17, så räkna med ett svar tidigt ikväll.
        Hoppas det är OK?

Jag har personligen "skrotat" EVOX dashboarden i och med nya avalaunch som kom.
        Måste säga att den fungerar jäkligt bra + lite snygga skins gör den riktigt bra. Dock är det mera funktionerna jag var ute efter.

Comment

Jag har 0.48 vers kan du maila mig den på bondra på passagen, så skulle jag bli tacksam
          "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Re: Avalaunch-Hjälp!

Originally posted by Vanderian
            Hej jag kan inte använda Mp3 genvägen, alltså kan inte spela MP3 i menyerna!

Varenda gång jag ska FTP med avalunch låser sig allting inom en sekund likaså om jag har kabeln inpluggad!

Prövade i evox med samma setting no problemas!

IGR verkar inte funka alls i Avalunch (ja, jag vet det är bara ett skin till evox)

P.S som vanligt har jag försökt söka efter liknade greje men dock inte funnit resultat....;/

Snälla Hjälp
            URSÄKTA??? Skrev du att avalaunch bara är ett SKIN till evox??"#¤"#¤
            Avalaunch är en överlägsen DASHBOARD gentemot evox.

Comment

WMADOSS har du en fungerande avalaunch.xml du vill dela med dig så att man kan FTP till osv? Har den just nu på F:\Apps\avalaunch, IP:192.168.100.208, satt lösen till xbox, xbox, går ej att FTPa?
              Please....

Comment

Re: Re: Avalaunch-Hjälp!

Originally posted by wmadoss
                URSÄKTA??? Skrev du att avalaunch bara är ett SKIN till evox??"#¤"#¤
                Avalaunch är en överlägsen DASHBOARD gentemot evox.
                Oki och vad tror du jag baserar det på? Enkelt du måste använda dig av EVOX för att ha Avalaunch.............hahahahah

Comment

Re: Re: Re: Avalaunch-Hjälp!

Originally posted by Vanderian
                  Oki och vad tror du jag baserar det på? Enkelt du måste använda dig av EVOX för att ha Avalaunch.............hahahahah
                  Eftersom du säger så konstiga saker undrar jag vad det är du menar med "EVOX" i meningen "måste använda dig av EVOX för att ha Avalaunch"

Menar du bioset EVOX så går det ju lika bra med X-ecuter 2 4977 BIOS.
                  Menar du Evolution-X Dashboard (Remote-X) så har du bara helt fel helt enkelt, varför skulle man behöva den?
                  Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Alltså killar jag startade threaden för att jag behöver hjälp! Därför är jag bara intresserad av hjälp ej kommentar om avalunchs dashboard eller liknande.....

IP config är likadan i evox där funkar den superb men så fort jag använder den i avalaunch fukar det sig. Jag kan bara ha linan öppen i en minut sen låser sig allting!

Pege eller någon help me.....

Comment

Re: Re: Re: Re: Avalaunch-Hjälp!

Originally posted by Hansi
                      Eftersom du säger så konstiga saker undrar jag vad det är du menar med "EVOX" i meningen "måste använda dig av EVOX för att ha Avalaunch"

Menar du bioset EVOX så går det ju lika bra med X-ecuter 2 4977 BIOS.
                      Menar du Evolution-X Dashboard (Remote-X) så har du bara helt fel helt enkelt, varför skulle man behöva den?

Sorry om jag säger saker "konstigt" men jag är hundra på att jag läst att avalaunch är ett skin än så länge. Du måste ha /skrev lite fel innan) evolution x som bas för att köra avalaunch!

Kan man köra avalaunch självständigt nu eller har jag läst fel?

Tacksam för svar så fort som möjligt...

Comment

Sorry om jag skriver fort men jag beh´över hjälp så fort som möjligt

Comment

Ja du kan köra Avalaunch istället för EvoXDashen (Remote-X)
                          Båda två är inget annat än en meny system som hänvisar till andra program som man har på HD.

DU HJÄLP TACK, HUR STÄLLER man in så man kan FTPa till Avalaunch????
                          Har satt in IPnr och allt har lösen xbox, xbox, skall det vara de?

Comment

Avalaunch har ALLTID varit självständigt har inget att göra med evox varken bios el dashboard.

och du använder väl inte samma ini fil för evox som för avalaunch hoppas jag.

Pege.. det ska inte var problem att ftp:a in allt ska funka som default enda du behöver ställa in är IPadress osv.

Anvnamn och lösen är xbox/xbox och går INTE att ändra för tillfället.
                            Så du ska alltså inte ändra ngt ang detta.
                            Testa kör qwix och se om den kan komma åt din xbox.
                            Kör hellre med static IP om du kan också.

Och du vanderian antingen har du varit uppe på ngn cracksida eller så har du misstagit dig.

Comment

Jah har satt in IP i avalaunch.xml filen, skall man inte sätta setup 0, ingen DHCP?

<network setup="1" type="dhcp">
                              <ip>
                              192.168.100.208
                              </ip>
                              <subnet>
                              255.255.255.0
                              </subnet>
                              <gateway>
                              10.0.0.1
                              </gateway>
                              <dns1>
                              194.63.248.1
                              </dns1>
                              <dns2>
                              ***.13.7.140
                              </dns2>
                              <proxy enabled="0">
                              <server>
                              10.0.0.1
                              </server>
                              <port>
                              8080
                              </port>
                              </proxy>
                              </network>

Sedan nånstans längre ner ändrade jag name=xbox, password=xbox: FEL va?
                              <user name="Default" password="">

kan du skicka mig en *xml som funkar så kan jag jämföra din mot min tack

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X