Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

MS Dashboard fungerar inte

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• MS Dashboard fungerar inte

Jag har en XBOX med Xecuter 2.2 Lite chip, 4977 BIOS, 120GB Hård Disk och Superdisc 3.6 installerat. (Köpte den färdig installerad)

Allt funkar fint i EvoX men när man väljer MS Dash högst upp i menyn så kommer "LOADING..."-skärmen upp å sen startar EvoX igen.

Kollar man i evox.ini så hänvisar den till "C:\xboxdash.xbe" (tror jag) men den filen finns i alla fall inte. Går det att installera MS Dash? Fungerar den med en chippad XBOX med stor Disk? Hur gör man?

Kan ju inte ställa in klockan. Och man måste väl ändra i MS Dash om man ska köra HD-TV?

MVH Joakim

Det är hur lätt som hellst att lägga in Ms-dashboard.

Boota med Superdisc.

Välj www.PSXCARE.com

Sen finns där "Install original Ms-dashboard"

Sen är det klart!

Comment

Originally posted by Fixxxer
      Det är hur lätt som hellst att lägga in Ms-dashboard.

Boota med Superdisc.

Välj www.PSXCARE.com

Sen finns där "Install original Ms-dashboard"

Sen är det klart!
      Hmm gjorde detta igår och visst efter boot så kan man gå in i i MS dash men så fort jag försöker gå in i inställningarna så låser sig boxen med en grön tv-bild som följd.

Finns det någon lösning?, har för mig jag var ut för detta innan men kommer inte riktigt ihåg VAD jag gjorde för att lösa problemet...
      V.1.0
      X2Pro
      120 Seagate V
      Utbytt chassie fläkt
      Samsung DVD

Comment

MS Dash på SD 3.6 fungerar altså med större disk än 8GB.
        Men måste man ha en original-BIOS att switcha till för att det ska funka? Orginal-BIOS funkar väl inte med större Disk?

Ska ladda hem SD å testa lite....

Comment

Du måste låsa stora HD för att ORGINALBIOSET skall starta
          "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X