Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Modifiera Superdisc 3.7rc6, hur?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Modifiera Superdisc 3.7rc6, hur?

Jag har extraktat iso-filen till min pc-hårddisk med XISO.
    Sen har jag raderat en del mappar med spel i och även ett par emulatorer.
    Är det så enkelt att det är allt som jag behöver göra och sedan skapa en ny iso-fil med XISO eller måste man göra ändringar i nån ini-fil någonstans också?
    Jag tänkte att någon form av installationsprogram kanske pekar mot dom mapparna som nu inte finns mer...?
    Kringgått anti-konkurrentfiltret

Re: Modifiera Superdisc 3.7rc6, hur?

Originally posted by hkman
    Jag har extraktat iso-filen till min pc-hårddisk med XISO.
    Sen har jag raderat en del mappar med spel i och även ett par emulatorer.
    Är det så enkelt att det är allt som jag behöver göra och sedan skapa en ny iso-fil med XISO eller måste man göra ändringar i nån ini-fil någonstans också?
    Jag tänkte att någon form av installationsprogram kanske pekar mot dom mapparna som nu inte finns mer...?

Det är bara att bygga ihop xisofilen igen. Kolla själv i evox.ini i roten hur enkla scriptfilerna är, dom kopierar helt enkelt hela katalogstrukturer så det spelar ingen roll om du tar bort eller lägger till.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Jag gjorde en egen SD 3.7 RC6,tog bort alla spel förutom Worms i katalogen F:/Games.La till nya BIOS 4979 i C:/BIOS.
      Packa sedan alltihop med XisoManager 1.51 men när jag försöker bränna med Xiso så säger den:Failed Setting up mode page!
      Vad e det för fel?

Comment

Bränn med Nero då ska du välja "Burn Image" från File- menyn leta upp ISOn & bränn.
        "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Originally posted by pege63
          Bränn med Nero då ska du välja "Burn Image" från File- menyn leta upp ISOn & bränn.
          Jag gör det,tack.Men blir det samma som att bränna med XisoManager?Tänkte på filsystem osv.
          Last edited by Nijo; 2003-12-11, 17:10.

Comment

Bränna med Xiso?
            Xiso packar ner filerna till en ISO som sen skall brännas.
            Det är ett packningsverktyg
            "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Bränna med Xiso?
              Jag menade XisoManager v1.51

Comment

Bränna med Xiso?
                Man kan bränna med XISO också iofs.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X