Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bilden klipps

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Bilden klipps

När jag är inne i Evo-X dashboarden och använder PSXCare-skinnet klipps en del av texten till höger. Till exempel "DISC: No Disc" klipps så jag bara ser "DISC: No Dis".

Jag har för mig att det inte klipptes när jag hade en kompis XBOX hemma som körde lite äldre BIOS (4977) och använde Superdisc 3.6. Min är installerad med Superdisc 3.7 och använder BIOS 4979.06.

1. Vilken del är det som gör klippningen? BIOSet/Dashboard/TV?
    2. Är det flera som har det på detta sättet?
    3. Går det att fixa/kalibrera bort som man kan göra i XBOX Media Player?

Tacksam för svar.

//Gunnar

Jag kollade runt lite och såg att detta fenomen kallades "overscan" och sökte sedan på det och fick lite mer info.

Det var dock lite konstigt att alla 4 tv-apparater i hushållet skalade av texten i PSXCare-skinnet.

Hansi; borde ni inte flytta infotexten i skinnet mer till vänster från högerkanten. Det borde väl vara riktigt många som får sin text skalad om jag får det på 4 av 4 tvapparater? Eller vad säger du hansi?

//Gunnar

Comment

Ehh, allvarligt talat, byter ni inte ut det skinnet det första ni gör? Det är ju inte direkt snyggt...
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Man kan editera i evox.ini filen för att få det snyggare placerat.
        Xbox ver 1.2 SmartXX v 2.0 200gb hd
        Xbox ver 1.6 Xenium ICE 120gb hd

Comment

Originally posted by Hansi
          Ehh, allvarligt talat, byter ni inte ut det skinnet det första ni gör? Det är ju inte direkt snyggt...
          Tack för den då Men jag håller med, det är inte snyggt, men gjort i panik därför är inte texten på sin plats på alla ställen

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X