Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Funkar bara i ca 10 minuter

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Funkar bara i ca 10 minuter

Beställde en färdigmoddad Xbox (Evolution-X M7) från eran sida förra veckan och idag dök den upp. Grymt sugen på att lira startade man upp, allt flöt på fint, men så helt plötsligt stängs bara allt av och boxen börjar blinka orange ..

Enligt manualen så berodde det på överhettning .. hur känslig är boxen för värme / element och så vidare egentligen ?
    Är inte speciellt varmt i rummet eller nått så jag förstår inte riktigt.

Enligt sidan här står det ju att det även kan bero på lödspill eller en skadad bana på moderkortet.

Känns rätt trist om det skulle vara så att man fått en icke fungerande Xbox levererad

Finns det nått man kan göra på egen hand för att få det att funka igen ? Eller är man tvungen att skicka tillbaka boxen och få den fixad ?

Ber om ursäkt om jag postade detta i fel del av forumet men jag tror jag hittade rätt?

Tack på förhand

Uppdatering av problemet:

När jag sätter på boxen blinkar den grönt, men skiftar snabbt över till rött ... det funkar som sagt att spela i ca 10 minuter men sen slår den om till orange och tv skärmen blir svart.

Det känns som att det är en fläkt som är problemet eftersom det funkar att lira en stund men sen stängs allting bara av ?

Comment

Fläktkabeln har lossnat, kontakta oss för retur.
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Redan gjort

Tack för svaret

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X