Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

konstig upplösning...

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• konstig upplösning...

Lite info:
    Har en 28" 4:3 TV och en 1.5 XBOX med ett X-Ecuter 2.3b Pro, Bioset är X-ecuter2 4980. Har installerat EvolutionX med Superdisc 3.7rc6.
    Inställningar i MSDash: Normal TV, PAL 60Hz off.

Nu till problemet... Upplösning är väldigt skum, på båda sidorna så passar bilden inte in med TV, den är helt enkelt något bredare. Eftersom jag inte har inställt på widescreen någonstans så fattar jag inte riktigt vad som är fel. Någon som har någon aning vad som kan ligga bakom detta? Finns det något sätt att ställa in upplösningen?

Tacksam för svar.

Samma problem med bilden & jag har en 29" Samsung med flatscreen.
    Hansi,kan man ställa in upplösningen med nått program el liknande?

Comment

Gör en sökning på ordet "overscan"

Och byt skin, ni sitter väl inte på allvar och låter psxcare-skinnet ligga kvar som default?
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

nope, har bytt.. men skall söka på 'overscan'. tack för svaret.

Comment

Originally posted by Hansi
          Gör en sökning på ordet "overscan"

Och byt skin, ni sitter väl inte på allvar och låter psxcare-skinnet ligga kvar som default?
          Hehe,gillar du inte erat egna skin?

Comment

Jag har samma problem som beskrivs ovan.

Vad menar du med att göra en sökning på ordet "overscan"?
            Jag har också provat ett 15tal skins.

Comment

Jag har samma problem och förstår inte vad det beror på. Det är inte ett overscan problem.
              Trots att jag har ställt in PAL och 4:3 skickar xboxen widescreen upplösning till TVn.
              Bilden såg väldigt avklippt ut ända tills jag ställde in TVn att visa letterbox istället....

Någon som vet vad det kan bero på?

Jag har en xbox 1.6 med Xenium ICE.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X