Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Evox 1.8.3935

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Evox 1.8.3935

Installerade Evox (3935) från superdisc 3.7 rc8 igår som Hansi skrivit i en guide här på sidan. Allt gick fint men när jag kikade närmare visade det sej vara nåt lurt..

Boxplorer vägrar fungera, laddar lite sen kastar den ut mej i dashen igen!

Msdashboard funkar inte heller då det kommer upp en grön bild med en massa text och den trevliga frasen ERROR 21 GENERIC UNSPECIFIED ERROR och så blinkar det grönt/rött

Vad göra ?
    *XBOX 1.0 *PS2 v.9
    *Executer 2.2 lite
    *X2 4981.06 BIOS
    *Samsung 7200rpm 120Gb
    *Creative Speaker Inspire 5.1

Original inlägg av Riccy
    Installerade Evox (3935) från superdisc 3.7 rc8 igår som Hansi skrivit i en guide här på sidan. Allt gick fint men när jag kikade närmare visade det sej vara nåt lurt..

Boxplorer vägrar fungera, laddar lite sen kastar den ut mej i dashen igen!

Msdashboard funkar inte heller då det kommer upp en grön bild med en massa text och den trevliga frasen ERROR 21 GENERIC UNSPECIFIED ERROR och så blinkar det grönt/rött

Vad göra ?
    Är mycket intresserad av ett svar på ovan fråga för jag har exakt samma problem med msdashboard samt att vissa apps verkar hänga sig.
    Dock fungerar Boxplorer utan problem!

Installerade från Slayers skiva och då fungerade allt utom att det inte gick att FTP:a över några filer till XBox:en så jag la in Superdisk istället igen.
    Ver 1.4 <> SmartXX v2
    LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
    IR-Mod<>XBMC

Comment

21 - var som helst - Detta fel betyder att något program begärt att xboxen skulle startas om med denna felkod.

Prova med att installera om MSdash fr SD sen kan du ju FTP in en NY boxplorer.
      "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

provade att packa upp SD på datorn och sen FTP:a över boxplorer, och samma sak med Msdashboard och nu funkar allting! ?? På det första försöket hade jag bränt SD ison på en cd-rw som alltid har funkat men denna gång så tog det lite längre tid och boxen fick jobba på bra länge ibland....boxen lägger tydligen in programmen fast det har blivit nåt fel vid kopieringen!
        Så mitt tips är...ge f.n i att bota från skiva (om du inte har en bra läsare eller dvd-brännare) utan packa upp allt på datorn och ftpa grejerna istället
        *XBOX 1.0 *PS2 v.9
        *Executer 2.2 lite
        *X2 4981.06 BIOS
        *Samsung 7200rpm 120Gb
        *Creative Speaker Inspire 5.1

Comment

Fick också igång det till slut men jag använde Slayers skiva och valde endast "Install MSDashboard" alternativet.
          Ver 1.4 <> SmartXX v2
          LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
          IR-Mod<>XBMC

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes:
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X