Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Användning av fjärrkontroll för DVD-filmer

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Användning av fjärrkontroll för DVD-filmer

Någon som möjligen vet hur man göra för att XBOXEN inte skall starta med DVDX2 spelaren när man lagt i en DVD-film ? Vill kunna använda fjärrkontrollen men den fungerar ju inte när dena spelare startar fick jag till svar igår - har Avalaunch som dashboard och även XBMC
    ( är ganska nybliven XBOXEN ägare och ständigt nya "problem" dyker upp )
    [SIZE=3]bikerunner[/SIZE ]

Det funkar inte i den utan man får patcha xboxdash.xbe med en "regfripatch" och döpa om den till regfridvd.xbe och sen hänvisa i evox.ini till DVDPlayer= "C:\regfridvd.xbe"
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

tack för svaret - men detta verkar något avancerat för en amatör på XBOX-hantering som jag och som inte vet vad "patcha" är för något -

läste ju i manualen för en chippad xbox som lades ut i april att man :
      Skulle gå in i "Systems Utils" - till "settings" - där välja "Autolaunch DVD Yes el No" och sedan välja "exit and save" - har letat efter detta i dashborden men inte hittat detta - är ditt svar enda alternativet för att kunna använda fjärren ? ( är det svårt för en nybörjare att fixa att göra som skrivet - nu är ju allt lätt för den som kan - men skall man ge sig på detta om man är novis på området ? )

Comment

Det är ganska lätt har du krackat program förr klarar du detta åxå
        "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

ok - jag gör ett försök senare i kväll - återkommer ev om det inte skulle lyckas ( när du menar krackat program så antar jag du menar - lagt över en crack från en bränt spel till pc:s hdd efter installation så visst har jag gjort det - men mer än så har jag nog inte gjort - så hoppas man fixar detta )

Comment

Du behöver Xboxdash_DVD_Region_Free_Patch_v1.04 leta i forumet för jag har skrivit exakt hur man skall göra för att få det att funka.

Comment

Hej - har letat efter vad du har skrivit i forumet enl ditt svar utan att hitta - du har inte möjlighet att kopiera och klistra in på ett svar tillbaks till mig din manual - skulle vara super om du kunde göra så.

Comment

ska jag patcha den till dig skicka en kopia till mig av din evoxdash.xbe peter@rpu.engelholm.se

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X