Detta är skitmärkligt. Jag får kontakt med xboxen när jag kör Xbox Media Center, men inte när jag kör Evox Dashboard från min pc, för att kunna ftp:a måste jag alltså dra igång Media Center. Från min Mac har jag inga problem.
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Nätverksproblem
Collapse
X
-
Det är för att du inte har ngt inskrivet i din evox.ini fil:
[Network]
SetupNetwork = Yes
StaticIP = Yes
Ip = 192.168.100.20
Subnetmask = 255.255.255.0
Defaultgateway = 192.168.100.1
DNS1 = 0.0.0.0
DNS2 = 0.0.0.0
SkipIfNoLink = No
SetupDelay = 0"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
- Citat
- Flag
-
ja men har du samma ip längt på din PC då tex, vad för ftp har du?
PC
Ip = 192.168.0.3
Defaultgateway = 192.168.0.1
BOX
Ip = 192.168.0.5
Defaultgateway = 192.168.0.1
FLASHFXP
Öppna Flashfxp klicka fliken FTP uppe i vänstra hörnet.
Sen Qick Connect skriv samma IP adress som du hadde på din xbox t.e.x 192.168.100.5 i Server or URL kolla så port är 21.
Avmarkera Anonymous skriv XBOX på User namne & Password.
Sätt på din xbox, vänta till den har kommit in på Menyn igen.
klicka sen Connect på Flashfxp.
Du kommer då se en massa mappar uppe i högra hörnet t.e.x D,D,E,F, och så vidare.
Kolla sen vilken mapp som du har mest hårddisk utrymme på.
Sen är det bara att föra över
TOTALCOMMANDER
Klicka på FTP i totalcommander, ny anslutning,
session: XBOXEN
värddator: 192.168.100.5
anvnamn: xbox
lösen: xbox
Stäng av "Passive mode" i din FTP.Last edited by pege63; 2004-09-02, 15:40."Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
- Citat
- Flag
Comment
-
Oki & du har en korsad kabel & brandväggen i WinXP avstängd ingen branvägg alls av ngt slag, har du pingat ngn annan PC från den PCn kollat så det funkat, tagit bort inställningar satt i dom igen, tagit på nätvekskortet satt i det igen ....osv...osv?"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
- Citat
- Flag
Comment

Comment