Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nychippad box - inget fungerar...

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Nychippad box - inget fungerar...

Hej!
    Fick ett chippat x-box i julklapp. Jag kommer in till Evo-x menyn men kan inte öppna något program, kan ej spela o ej titta på dvd-film...

Det kommer upp en Evo-x logga o den står o laddar men det händer ingenting!

Har testat o bootat upp med skiva i och endast ett spel av 10 har jag fått igång. Fan vad trött man blir..

Vad tror ni att det är som felar?
    Nån annan som haft liknande problem?
    Den är köpt på ********** och det sitter en samsung-läsare i om det har nån betydelse..

Tacksam för svar!

Kolla din evox.ini fil under Section "Root" om det ser ut som så här tex:
    Section "Launch Menu"
    {
    Section "Games"
    {
    AutoAddItem "e:\games\"
    AutoAddItem "f:\games\"
    SortAll
    }
    Section "Apps"
    {
    AutoAddItem "e:\apps\"
    AutoAddItem "f:\apps\"
    SortAll
    }
    }
    }
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Ok, ska kolla upp det..

Comment

Varför inte kontakta dom du har köpt den av, så är jag säker på att dom hjälper dig.
        Använd SÖK Funktionen innan du postar en ny tråd. De flesta frågor finns redan besvarade i forumet.

Comment

Jo den är inlämnad på inköpsstället nu. Men det känns så surt att behöva vänta ytterligare x antal veckor på att de ska kolla boxen, därför tänkte jag kolla av om det var något vanligt och enkelt fel jag kunde kontrollera själv. Nu tar det minst tre veckor innan jag får tillbaka skiten grrrrrr..

Comment

Tre veckor för att hantera ett garantiärende på en xbox? OK för att vi också "tappat bollen" några gånger och har kunder som väntat så länge, men normalt så hanterar man ju sådant med förtur...
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

De bytte ut bioset på chipet..
              Det fungerade i två timmar, nu har det pajjat igen, samma fel!
              När det fungerade lyste lampan gult. Nu lyser den grönt o inget fungerar.....
              Ska till affären imorgon, har fått uppfattningen om att de verkar sakna viss kunskap tyvärr..
              Vad tror ni är fel? Har de satt in fel typ av chip kanske??
              Hjälp, jag är ledig nu och vill spela... faaaaaaaaaan

Comment

Original inlägg av requestman2
                Jo den är inlämnad på inköpsstället nu. Men det känns så surt att behöva vänta ytterligare x antal veckor på att de ska kolla boxen, därför tänkte jag kolla av om det var något vanligt och enkelt fel jag kunde kontrollera själv. Nu tar det minst tre veckor innan jag får tillbaka skiten grrrrrr..
                Är det månne en affär i Trollhättan i Oden huset som ordnat ditt chip. Har nämligen samma problem som du med evo logga när man startar chippet....sen händer der inte ett jota mer

Personalen på stället jag köpt chippet vill inte säga ett dyft hur man ska gå till väga med det eftersom det tror man är nån typ av kontrollant och det inte vill uppmana till brott

Comment

Det blev så för mig med om du använder smartxx och ed on the chip ftp eller jag vet inte det är ftp på den testa och installera om allting på hdd det skulle funka tror jag
                  XboxVersion : 1.1
                  ModChip : SmartXXv.2
                  Addons : Language Pack
                  Hdd : Orginal Harddisk
                  DashBoard : EvolationX, MS
                  Bios :
                  1: OrginalBios 2: Xecuter2 3: Evox M8 4: Cromewell
                  5: Evox 3.60 EjectFixed 6: Yoshi-final-2005
                  7: IND-Bios 8: Ed on the Chip Ftp

Comment

Vad är det för version på xboxen? 1.6?
                    Har du/har haft kontakt mellan xbox och PC´n via FTP?
                    Funkar den i "orginal"?
                    Vinslöv i Centrum ><B0><

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                    Auto-Saved
                    Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                    x
                    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                    x
                    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                    Working...
                    X