Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med CHIPP...Hjälp - TACK!!!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Problem med CHIPP...Hjälp - TACK!!!

Hejsan!
    Hoppas att någon kan hjälpa mig!!

Har ett XBOX, med Alladin XT chip och 120gb hårddisk...

Har kunnat lira brända spel ända tills idag då det kommer upp en fråga ifall jag verkligen har ett XBOX spel i.. När jag trycker i gång XBOXen så blinkar det framme vid cd öppningsknappen och on/off knappen i olika färger (grönt o rött)...

När jag sätter i ett bränt spel så startas XBOXen,sen stängs den av och sedan sätts den igång igen...Till slut så övergår detta till det blinkande ljuset framme i panelen...

Vad kan detta vara? Allt har funkat som det skall innan men nu helt plötsligt funkar det ej? Vad kan detta vara?

Man skulle kunna säga att chippet verkar avstängt så att XBOXen fungerar som en vanlig ikke chippad box..

Tack för svar..

MVH
    SvenssoChefen
    Last edited by SvenssonChefen; 2005-01-20, 03:35.

Ta å kolla D0 som är lödd mellan m-kortet å chipet...

Eller så kan du av mistag raderat bioset, testa isåfall å lägga in bios igen..

Comment

Hej!
      Okej, kan ju testa..

Hur gör man för att lägga in bioset igen?!?!? Något svårt?!

Tack på förhand!!

Comment

En boot cd eller programerare, var är det för chip du har i???

Comment

Hej!
          Har chippet Aladdin XT...

Var kan man få tag i BIOS filerna igen?!

Tack på förhand!!

Comment

De kan du ladda ner på nätet kolla lite i forumen så hittar du säkert, Du kan köpa programerare så kan du progga biosen själv..

Comment

Original inlägg av newbee
              De kan du ladda ner på nätet kolla lite i forumen så hittar du säkert, Du kan köpa programerare så kan du progga biosen själv..
              Finns inga externa proggare för XT chippen.
              Använd SÖK Funktionen innan du postar en ny tråd. De flesta frågor finns redan besvarade i forumet.

Comment

Har för mig att chippet är löstagbart å då kan man använda en Ext progg...:-D

Det har jag iaf bestämt för mig, men jag kan ju iåförsig ha fel....

Comment

Original inlägg av newbee
                  Har för mig att chippet är löstagbart å då kan man använda en Ext progg...:-D

Det har jag iaf bestämt för mig, men jag kan ju iåförsig ha fel....
                  Jo, SST kretsen sitter socklad och kan pillas ut och proggas i en extern brännare om man nu har en sådan.
                  Använd SÖK Funktionen innan du postar en ny tråd. De flesta frågor finns redan besvarade i forumet.

Comment

Det var det jag menade innan å man kan ju alltid köpa en sån så mkt kostar de jue inte*S*

Comment

Jag var tvungen att uppgradera min gamla hederliga labtool 48 till labtool 48xp, bara uppgraderingen gick på flera tusen. En ny labtool 48xp kostar väl lika mycket som 500 aladdinchip ungefär :-)
                      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                      Auto-Saved
                      EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                      x
                      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                      x
                      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                      Working...
                      X