Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Backup i Evo-x dash

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Backup i Evo-x dash

När man gör en backup i evo-x dashen skapas en bios.bin fil på 1MB. Betyder detta att mitt bios är på 1MB eller blir det alltid en 1MB-fil? Har TSOP flashad box. Trodde det var en 1.2 el. 1.3 box men nu blir jag osäker.

/cse

Dom biosen som är på 1 MB är följande orginalbioser: 3944, 4034, 4132, 4627, 5530, 5713.

Version Kernel i msdashen: 3944, 4034, 4132, 4627, 5530, 5713

Sen vilka V av boxar detta gäller är en annan femma
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

När jag köpte boxen var den redan flashad, med nån x2 version skulle jag tro.
      Det jag tänkte göra var att montera en switch för att byta bank i org.bios. För att köra både x2 och ms-bios. Men detta funkar väl inte på en 1.2 box? Eller har jag fel? Hade det varit en 1.0 eller 1.1 så kan man väl dela upp tsopen i 2x512? Men det går inte på en 1.2-1.6 då det bara är 1x256 på dem? Rätta mig om jag har fel. Är helt färsk när det gäller xbox. Det jag blev fundersam på var att evo-x backuppen på bioset var på 1 meg när den igentligen borde vara 256!?
      Enligt xbox-version-checker och xbox-scenes version guide är det en 1.2-1.3 jag har.

/cse

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
      Auto-Saved
      Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
      x
      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
      x
      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
      Working...
      X