Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Superdisc or not superdisc that is the question.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Superdisc or not superdisc that is the question.

jag har som inte engagerat mig mycket med xboxen på ett par år nu, uppdaterad xbmc ett par ggr.

Hur är det med superdisc, finns det någon "nyare" version av den med nån nyare evo-x lr nåt.

Sökt runt lite men det är stiltje på informations fronten vad gäller superdisc.

Man skulle kunna uppdatera evo-x, men det fina är att man får allt lull lull i ett paket.

Finns det en ny version och isåfall hur kan man tänkas få tag på den? är det för känsligt kontakta mig gärna med priv.

Kommer inte ihåg vilken version jag har. 3.6 någonting tror jag det är.

Jag tycker du ska köra slayers evox autoinstaller istället (finns på xbins). Jag föredrar den...
    Original inlägg av rejjo, 5 april -06

"Har du inget och göra, skriv en guide!"

Comment

superdisken är mest bara till för att göra lite reklam för Psxcare(Don't tell Hansi), Slayers är faktiskt lite hetare.....
      "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
      Maxtor D-Max 200gig
      v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Okej ska kolla på det, ligger det på xbins ftp´n tro?

Comment

Ja den finns där, den ligger som en torrent och kan vara lite svår att hitta men den finns där, jag har själv laddat ner den därifrån.

Comment

Jag har en fråga..

Om jag köper en ny HDD till mitt chippade XBOX på 250 gb, Hur formaterar jag den? Med vilka program, ska jag göra det i datorn innan jag sätter i den i xboxen eller med hjälp av xboxen?

Vilka program, Dator eller Xbox till formatering, Hur stor kan HDD'n vara som max?

Thats all folks! ;P

Comment

Fel tråd, du kan börja med att söka, sen kan du också kolla i den HÄR avdelningen...

Comment

Läs guiderna...
                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Jag har också en fråga. Min situation är lik trådens skapare. Jag chippade xboxen för ca 3 år sedan och har varit nöjd tills nu, (har evo x med en naken brud som kommer upp när man startar boxen), men vill uppdatera boxen så att man kan spela mp3, divx och andra format.
                  Fråga 1: Klarar jag att uppdatera boxen själv så att jag kan använda den som en jukebox?
                  Fråga 2: Om jag uppdaterar boxen, kommer jag kunna spela spel som är inlagda på hårddisken men som inte fungerar i dagsläget? GTA3, Max Payne 2 mfl?

Tacksam för svar. Har letat och letat men inte hittat nån tråd om detta.

Comment

@ Kman

1.Självklart kan du uppdatera själv, det ända du måste göra är att installera XBMC (Xbox Media Center) Det är en Dash som Evo-X, Men som kan spela DivX, Mp3, Mm.

2. Det finns ingen anledning att dessa spel inte ska fungera nu? eller?
                    Har inte testat just dessa då jag har dom båda på PC:n
                    Kanske du måste flasha nytt bios eller ställa om till NTSC för att dessa spela ska fungera på just ditt xbox.
                    Vilket bios du ska ha beror på ditt chip, kolla vad du har nu o kolla om du kan hitta ett nyare sen flashar du om.

Comment

At du inte kan spela vissa spel beror nog på att nerladdningen är dålig
                      "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

Maxtor D-Max 200gig
                      v. 1.6 crystal

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Tror inte jag, Väldigt sällan man får en "dålig" nerladdning (om man har nån aning om vad man sysslar med)
                        Har i stort sätt aldrig hänt mig, beror kanske på hur/var man laddar sina spel.
                        Men jag tror mer på att det är nån inställning i boxen.
                        IGR (in game reset) eller video mode (PAL NTSC) eller Bioset.
                        Kanske Evox måste uppdateras (Latest ver. "evolutionx_beta_v1.8.3285")

Comment

Ja, jag har lyckats få en dålig nerladdning en gång. Att Evo-X dashboardens IGR skulle ställa till med prblem har jag svårt för att tro... (Nog för att jag använde Evo-X inte nå länge innan jag skaffa Avalaunch)

Maxtor D-Max 200gig
                          v. 1.6 crystal

Comment

Hej!
                            Tack för ert snabba svar!
                            Alla 25 spel jag har kommer från original spel. Jag är gammal säljare hos SIBA och tog med boxen till affären ett par gånger. Jag finner det ytterst märkligt att 3-4 spel inte fungerar. Provar med att ställa om till NTSC.
                            Kan någon snälla ge en lite mer utförlig beskrivning hur man gör för att installera XBMC; Var man hittar filerna, och hur man lägger in dem, eller en guide som beskriver detta.

Återigen, stort tack!
                            Last edited by Kman; 2005-11-16, 18:10.

Comment

oj jag somnade *host*

Glömde bort xbox skrället, men fick lite tid till övers att hugga tag i det.
                              Jag har browsat igenom xbins ftp´n och hittar inte slayers evox auto-installer, eller något som "påminner om det.

Hittar andra varianter på xbins.org.

Men vad gäller Slayers då 2.6 är den version jag hittade via diverse suspekta nät aktiviteter. (blev DC tillslut).

Är den fräsch vad gäller evo-x version osv?.

.pdf dokumentet som följer med har screens som daterar 5/11-2004.

På Xbins.org hittar jag en.
                              Auto-Installer Deluxe v2.11 FINAL
                              http://www.xbox-hq.com/html/article2284.html

Vilken är lämpligast?

Har tankat bägge startar med slayers och lattjar med den, men man blir nyfiken.
                              Vad är flavour of the month vad gäller "latmans" installers?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X