Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Superdisc or not superdisc that is the question.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Slayer evox autoinstaller finns på #xbins, den ligger som en länk till en torrent, så du får alltså ladda hem länken och starta den med din bittorrent-klient. Den finns här:

XBOX/apps/Auto Installers/SlaYers_EvoX_Auto-Installer/

Sen heter den "SlaYers_EvoX_Auto-Installer_v2.6_FINAL.exe.torrent", ladda ner den (och readme om du känner för det) och packa upp den, lösenordet är sevx2.6, bränn den sen med tex. dvd-decrypter.

För att sen få Slayers att installera allt åt dig, sätter du in skivan i boxen, stänger av och sätter på den igen. Välj alternativ 3) NEW INSTALL / FULL REBUILD, sen väljer du alternativ 3A om du har större hdd än orginal, eller alternativet 3B om du har orginal. Välj sen alt. 3a1 / 3b1 beroende på vad du valde innan, tryck sen yes också börjar den jobba.

Det tar lite längre tid om du har större hdd men låt den jobba så kommer den gå tillbaka till menyn när den är färdig, sen kan du stänga av den och ta ut skivan.
    Original inlägg av rejjo, 5 april -06

"Har du inget och göra, skriv en guide!"

Comment

Vad tycker ni om Auto-Installer Deluxe v2.11 FINAL

Den verkar nyare, med nyare dash versioner, verkar vara optional vilken dash man vill ha som default, ex XBMC.
      Kan välja enstaka apps man vill lägga in eller alla.
      En enstaka eller alla EMU´s osv.
      Sen har den alla tools slayers har.
      Det jag saknar mest med den är att optionen att flasha bios inte verkar finnas i installern utan man får ordna den biffen själv med de medföljande biosarna. Alla de senaste versionerna följer nämligen med, samt några versioner bakåt i tiden. finns 256k 512k 1mb bios:ar osv.

Comment

Hjälp?

Original inlägg av rejjo
        Sen heter den "SlaYers_EvoX_Auto-Installer_v2.6_FINAL.exe.torrent", ladda ner den (och readme om du känner för det) och packa upp den, lösenordet är sevx2.6, bränn den sen med tex. dvd-decrypter.
        Hej på er. Jag har laddat ner det dära Slayers Evox-tjosan, vad gör den? "För att sen få Slayers att installera allt åt dig" känns lite.. märkligt. Allt? Vad innebär allt? :O
        Jag läste i nån annan tråd här på forumet om flashning och hur man måste koppla ihop datorn och Xboxet - är det något man måste göra före/efter man lagt i Slayers-skivan? Och kan man flasha utan att koppla ihop med datorn?

Jag är så sanslöst bortkommen när det gäller det här så det är knappt roligt. Och jag ska ändå försöka fixa ihop en chippad och fungerande Xbox innan jul..
        Så jag hoppas ni ursäktar mig ifall det FINNS svar om man söker noggrant, men jag tycker bara allt är rörigt.. MVH Robin

Comment

Okej, så här är det, först måste du självklart ha en chippad xbox, låt säga att du chippar den med Duo-x2. När chippet sitter i xboxen och det startar som det ska, måste du flasha det, HÄR finns en guide på hur du gör det...

När du sen har flashat det och allt gått bra, bränner du Slayers Evox Autoinstaller 2.6 på en (ny) cd-rw (eller dvd-r, dvd-rw). Om du använder nero så välj alternativet "bränn image till skiva". Då måste du först ha packat upp slayers till en iso-fil också...
          Last edited by rejjo; 2005-12-21, 11:51.
          Original inlägg av rejjo, 5 april -06

"Har du inget och göra, skriv en guide!"

Comment

Ja, jag har precis beställt hem Duo-x2, så det är just det jag ska använda.
            Men.. guiden till flashning beskriver fortfarande hur man gör genom datorn, är det inte möjligt att dra över från datorn/xbox och vice versa med hjälp av andra medier, som skivor etc?
            Tack för hjälpen!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X