Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Chip problem

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Chip problem

När jag står upp xboxen så startar den inte ens chippet och den kommer inte in i något dashboard. Kommer bara upp en grönruta med "service required" osvosv.

felkod 05 är det. Vad ska jag göra för att få xboxen att börja fungera igen? vet att det är att jag glömt att låsa hårddisken eller liknande

edit : Och eject knappen blinkar rött/grönt. helpy help :O
    Last edited by mixtran; 2006-05-20, 21:41.

Ja, som du själv säger, du måste låsa hårddisken. Det gör du lättast med ett program som heter config magic, eller med en installationsskiva, tex. slayers evox autoinstaller (finns på xbins)...
    Original inlägg av rejjo, 5 april -06

"Har du inget och göra, skriv en guide!"

Comment

jo, men det är nu så att jag inte ens kan boota upp med superdisc. Detta händer helt plösligt när jag "reboota" genom handkontrollen

Comment

Vad menar du nu? Vilket chip har du? Kan du inte komma in i den "chippade dashboarden" heller?

Comment

duox-2 . Kommer inte in någonstans. den börjar ladda orginal dashboard. Sen efter en liten stund så kommer den till en svart ruta med grön text. Där det står på en massa olika språk "service required. Contact support"

sen står det i vänstra hörnet 05. Då är det ju felkod 05. Men jag har sökt men hittar inge ställe som det står hur man fixar det :O

Comment

Du måste fixa vad det nu är för fel på ditt chip...löd om löd rätt...
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

(99% chans att d0/lframe kabeln lossnat)
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Ja som Hansi säger, isåfall får du fixa ditt chip, se till så att xboxen kan starta brända skivor, och låsa hdd:n med superdisc då...

Comment

Original inlägg av Hansi
                  (99% chans att d0/lframe kabeln lossnat)

finns det någon guide(med bilder)? som visar var just den kabeln är? Tänkte så att jag kan öppna krysslådan och kolla den lossnat.

ty guys för hjälp anyway

Comment

Nä du alla som chippar sina xboxar bara går loss med lödkolven, gissar till sig lite punkter och hoppas det blir rätt. Självklart finns det installationsanvisningar. Först måste du veta vilken version du har, det tar du reda på här:

www.xbox-scene.com/versions.php

Sen har du Duo-x2 diagramen här:

http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=19892

Comment

jag har en xbox crystal. Och det är väl en v 1.6 har jag för mig?

ty rejjo. Ska titta o öppna lådan nu o kolla om det lossnat något =)

återkommer senare med mer info

Comment

Min xbox är inte heller nån låst hdd, men den gröna sevice rutan får jag bara upp om jag startar xboxen genom att öppna släden (stora knappen), du har inte gjort det lilla felet ?.

Comment

Tror inte crystal måste vara 1.6, tror det finns 1.4 crystal. Men kolla länken jag skickade innan, det är inte svårt att kolla om du har 1.6 eller 1.4. Bara kolla videochippet.

Nalle Puh ---> Det är så det ska vara med Duo-x2 chippet, om du startar med eject, så ska den starta orginal. Om du inte har låst hdd:n, så ska den starta med felkod 05 i vänstra övre hörnet. Ifall du har felkod 05, så är det bara till att låsa hdd:n med config magic, slayers eller superdisc.

Comment

Original inlägg av rejjo
                            Tror inte crystal måste vara 1.6, tror det finns 1.4 crystal. Men kolla länken jag skickade innan, det är inte svårt att kolla om du har 1.6 eller 1.4. Bara kolla videochippet.

Nalle Puh ---> Det är så det ska vara med Duo-x2 chippet, om du startar med eject, så ska den starta orginal. Om du inte har låst hdd:n, så ska den starta med felkod 05 i vänstra övre hörnet. Ifall du har felkod 05, så är det bara till att låsa hdd:n med config magic, slayers eller superdisc.
                            kollade på duox sida och då får jag upp den där evo-x loggan i hörnet med grönt kryss. så det var 1.6 jag har.

Nalle puh- Jag rebootade xboxen när jag var i ett spel genom att hålla nere alla knappar så hände detta.

Comment

så kunde jag inte ta bort cd-romen för att jag hade ingen skruvmejsel som var så lång o smal så jag fick bort den sista konstiga skruven. heter dom torx skruv?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X