Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Klantigt...

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Klantigt...

Tja!

Har precis råkat byta ut evoxdash.xbe och nu kommer inga menyer upp! Det går inte heller att ftp:a...vad göra?!?

har du chip sätter du i en skiva med Superdisk och kör Avalaunch därifrån för att fixa felet
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Tack för snabbt svar!

Comment

Jag har svårt att hitta en aktiv torrent för Superdisk, någon som har några tips?

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
          har du chip sätter du i en skiva med Superdisk och kör Avalaunch därifrån för att fixa felet
          Du behöver inte ens göra det ... Direkt du har bootat superdisc så har du ftp access med DHCP L/P: xbox / xbox
          Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Sweet! Men, som sagt, gärna tips på aktiv torrent...

Comment

Bättre än så ... Hade en Superdisc.v.3.7 liggandes hemma, så jag gjorde en image av den och la upp på min webserver så du kan dra den därifrån ... http://trinity.is-a-geek.net/superdisc.v.3.7.nrg ... Försökte själv hitta den på en torrent tidigare men det var lögn i helvete, men som tur var fick jag den uppladdad av Swizzy ...
              Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Underbart, tack!

Comment

Inga probs ... Bara kul att kunna hjälpa till ... Har du fler frågor så är det bara du säger till så hjälper vi dig och lösa dom ...

Comment

Original inlägg av Begga Visa Inlägg
                    Bättre än så ... Hade en Superdisc.v.3.7 liggandes hemma, så jag gjorde en image av den och la upp på min webserver så du kan dra den därifrån ... http://trinity.is-a-geek.net/superdisc.v.3.7.nrg ... Försökte själv hitta den på en torrent tidigare men det var lögn i helvete, men som tur var fick jag den uppladdad av Swizzy ...
                    har du raderat imagen jag laddade upp till dig? har för mig jag gjorde en ISO åt dig?
                    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Det fungerade klockrent, tack för hjälpen! När jag ändå har er uppmärksamhet så har jag två frågor:

Jag har bytt ut xbe-filen så att xbmc startar direkt. Men hur ändrar jag bootordningen i roten så att jag kommer direkt när jag startar boxen?

Jag har uppgraderat till xbmc 9.04.1 och under "Pictures" ser det jättekonstigt ut, skev bild och inga options. Någon som vet vad det beror på?

Comment

Original inlägg av blulak Visa Inlägg
                        Det fungerade klockrent, tack för hjälpen! När jag ändå har er uppmärksamhet så har jag två frågor:

Jag har bytt ut xbe-filen så att xbmc startar direkt. Men hur ändrar jag bootordningen i roten så att jag kommer direkt när jag startar boxen?

Jag har uppgraderat till xbmc 9.04.1 och under "Pictures" ser det jättekonstigt ut, skev bild och inga options. Någon som vet vad det beror på?
                        "så att jag kommer direkt när jag startar boxen?" ... Vad menar du riktigt med det??? Bootordningen avgörs av bios och det är nog olika för olika chip ... Ska du ändra där så är det lite hex editering och flashning som måste göras ...

Comment

Jag har smartxx chip och när jag startar boxen väljer jag bios. Jag skulle vilja slippa detta steg.

Comment

Original inlägg av blulak Visa Inlägg
                            Jag har smartxx chip och när jag startar boxen väljer jag bios. Jag skulle vilja slippa detta steg.
                            då får du ta och byta chip troligen
                            Google is your friend!

Comment

Hehe, ajdå! Då får jag leva med det.

Men det här med "Pictures"-menyn, kan det ha blivit fel i installationen?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X