Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

xbox evo-x krångel

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• xbox evo-x krångel

tjenare på er!
    Mitt xbox evo-x startar inte.
    jag tröck på bios och sen var de nå mer som jag inte kommer ihåg och då stängdes xboxet av.
    nu när jag startar den så de första 2 gångerna lägger den av direkt och den tredje så börjar det blinka rött och grönt.
    VET NÅGON VAD FELET ÄR ?????????

Original inlägg av raggekraft Visa Inlägg
    tjenare på er!
    Mitt xbox evo-x startar inte.
    jag tröck på bios och sen var de nå mer som jag inte kommer ihåg och då stängdes xboxet av.
    nu när jag startar den så de första 2 gångerna lägger den av direkt och den tredje så börjar det blinka rött och grönt.
    VET NÅGON VAD FELET ÄR ?????????
    Steg 1. lär dig vart du finner information om Xbox 1

Steg 2. få inte panik!! det kallas frag, någon lödning kan ha släppt eller liknande... öppna och kika!
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

kan det hända om jag trycker på bios

Comment

kan det hända om jag trycker på bios
        Det kan även vara så att chippet pajat av någon anledning... mycket kan hända utan förklaring, sen kan det vara ett sammanträffande att det hände just nu...

Mitt tips är att öppna maskinen och kolla hur det ser ut, kan vara så att något annat pajat också...
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

okej

Comment

hittade ej något fel där inne

Comment

är du erfaren av hur det ska se ut? har du kollat under moderkortet?

Ta gärna bilder och posta på forumet så kan vi hjälpa dig, vi som har lite erfarenheter av att pilla i diverse konsoller
              Google is your friend!

Comment

jag kommer inte under hårddisken och cd drivern för har ingen sån skruvmejsel

Comment

jag kommer inte under hårddisken och cd drivern för har ingen sån skruvmejsel
                  torx 10... om du inte kommer åt det, hur vet du då om allt står rätt till?!?!?!?! det är ju där allting som kan påverkas sitter <_<
                  Google is your friend!

Comment

ok

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                      torx 10... om du inte kommer åt det, hur vet du då om allt står rätt till?!?!?!?! det är ju där allting som kan påverkas sitter <_<
                      Har man ingen torx 10-mejsel/bit så brukar det funka rätt bra att pillra upp dylika skruvar med en urmakarmejsel eller annan lämplig liten spåris. Har till och med använt en kräftkniv någon gång när jag var hemma hos en polare med minst sagt bristfälligt verktygssortiment. Och hittar man inget användbart kan man köra fulknepet och elda på änden av en pennhylsa i plast så den smälter, trycka den över skruven, och låta den stelna. Sedan har man en finfin fulmejsel, har man tur så håller den. De där skruvarna är inte dragna med något direkt imponerande moment.
                      Last edited by kaputnik; 2011-11-09, 04:37.

Comment

det går ej att lägga upp bilder kan jag få din mail så kan jag skicka dom via de

Comment

det går ej att lägga upp bilder kan jag få din mail så kan jag skicka dom via de
                          imageshack, photobucket... finns mängder av sidor att hosta bilder på...
                          Google is your friend!

Comment

kan jag få någons email så kan jag posta bilderna

Comment

kan jag få någons email så kan jag posta bilderna
                              admin@swizzy.se skicka dom dit så får väl jag lägga upp dom på random bild host sida åt dig >_<
                              Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X