Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

uppdatering av bios och dsahboard

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• uppdatering av bios och dsahboard

Här kommer en dum fråga ... vill dock gärna veta hur det hänger ihop.

Jag har en av psxcare moddad xbox Evox 1.8 någonting. Jag har kört superdisc 3 i samband med att jag bytte disk i den.

Nu tänkte jag att jag skulle uppdatera EvoX så att jag fick stöd för fjärr i menyerna m m. Är det bara programvaran på disken jag byter ut eller flashar jag om bioset oxå? Hur gör man steg för steg? och vad blir resultaten?

En annan grej, kan jag låsa så att elaka M$ spel inte kan uppdatera min bios mha mjukvara eller är det en switch som gäller?

/L

SUPERCD3.1 fixar till allt det du vill ha gjort + att du skall använda ngn av dom biosen som ligger på skivan beror på chip.

<small>[ 09 January 2003, 09:56: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Vilket chip har jag om jag moddat hos er hansi?

Comment

Antagligen inget chip alls utan flashat bios.

Du kan även ha Enigmah.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Nej jag har inget chip... det var det jag trodde. Så vilket val ska jag göra på superdisc?

Kan jag spärra för omflashning så att unreal inte kan saba min bios? är det switch som gäller?

Comment

<a href="http://www.psxcare.com," target="_blank">www.psxcare.com,</a> flash using xflash

Starta inte om boxen om du inte lyckats flasha och fått en 100% perfekt verifiering!

Skall man spärra för omflashning måste man löda bort ett par byglingar från kretskortet, och eventuellt sätta dit två switchar (eller en som bryter på 2 kretsar samtidigt)
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Tackar! är det sant att unreal pajar biosen om man kör det? såg att den innehöll update.xbe eller något i den stilen!?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X