Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kan inte hoppa ut i MSDashboard

Collapse
X
  •  
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Kan inte hoppa ut i MSDashboard

Jag köpte M$ AVscart för att kunna koppla in en optisk kabel mellan boxen samt förstärkaren. När jag ska hoppa ut i Microsofts originaldashboard så får jag felmeddelande 21 och knappen blinkar rött. Jag har flashat bios med executer 2, jag har alltså inget extra chip fastlött. Har en 80 Gb hårdisk samt Superdisc 1 installerat. Jag förstår inte vad som är fel. På C disken har jag evox.ini, items.txt, xboxdash.xbe (600 kB) samt
    Msdashboard.xbe (eller vad den heter, 1,4 Mb). Är det nån inställning i evox.ini som har gått åt skogen? Finns det nåt annat sätt att aktivera Dolby Digital istället för att göra det i Microsofts meny? Tacksam för svar.

låter som du har lite för lite filer på c: jag har en jävla massa.

Comment

Har du låst din hårdisk? Om inte måste du göra det för att kunna köra orginal dashboarden.
      Kryssbox, X2PRO, Advanced Scart

Comment

Ok, hur låser jag hårddisken??

Comment

kolla även sökvägen till msdashboard i evox.ini den måste stämma.

Comment

Lägg in alla filer och kataloger som tillhör MSxdashboard så kommer det att funka. Som gjazz sa, så skall de finnas många filer till msxdashboarden .
            Sedan så behöver man inte låsa hårrdisken för att bara köra dashboarden, det är om man ska köra orginal biosen som man behöver göra det.
            Sökvägarna är oxå rätt i EvoloutionX, annars skulle den ju inte hitta den. Och ge dig felmeddelandet.

Comment

Tusen tack för hjälpen! Jag gjorde så att jag kopplade in den gamla disken och förde över alla filer (det fanns en massa som jag hade missat) på c till min bärbara, och vidare till den nya. Nu kan jag hoppa till MSdashboard. Och njuta av Dolby Surround när jag kör fifa 2003

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X