Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Super Disc

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Super Disc

Jo förresten vilken är nyast är det 3.5 eller 3.5.1 vet inte vilken man ska ha
    Eeroz
    - Avstängd - frågat efter roms till gameboy advance 2003-07-22

3.5 är den senaste "äkta" jag sett spridas runt på nätet. 3.5.1 är det "någon annan" som gjort, fråga inte här om den.

Den absolut senaste är 3.6, men jag tror inte någon lyckats norpa den ännu eftersom den bara finns bränd i ett enda exemplar...så jag vet att teknikerna inte lyckats glömma den i någon xbox ännu.

3.6 har N64 och PSX(v3) emusarna bl.a, samt XBMP 2.4 (i en cvs version från c:a 9 Juni)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Originally posted by Eeroz
      Jo förresten vilken är nyast är det 3.5 eller 3.5.1 vet inte vilken man ska ha
      Använd dig av SD 3.5 på den så funkar allt.
      På SD 3.5.1 är det lite skaer som inte funkar har jag läst här på forumet.
      The mind is like a parachute - it only works if it's open...

Comment

Originally posted by Hansi
        3.5 är den senaste "äkta" jag sett spridas runt på nätet. 3.5.1 är det "någon annan" som gjort, fråga inte här om den.

Den absolut senaste är 3.6, men jag tror inte någon lyckats norpa den ännu eftersom den bara finns bränd i ett enda exemplar...så jag vet att teknikerna inte lyckats glömma den i någon xbox ännu.

3.6 har N64 och PSX(v3) emusarna bl.a, samt XBMP 2.4 (i en cvs version från c:a 9 Juni)
        Jag fattar inte varför du inte kan dela med dig av superdiscen som du gör? De är ju så många som använder den och tycker den är bra. Varför har du inte den för nerladdning här istället för att man ska behöva leta på nätet som en galning, borde vara en service till alla som handlar av dig.....

Comment

Originally posted by JJJ
          Jag fattar inte varför du inte kan dela med dig av superdiscen som du gör? De är ju så många som använder den och tycker den är bra. Varför har du inte den för nerladdning här istället för att man ska behöva leta på nätet som en galning, borde vara en service till alla som handlar av dig.....
          Jo, men det blir svårt att hålla igång servicen när man sitter bakom lås och bom med en massa skadeståndskrav :-)

Alla roliga program till xbox är ju "byggda" med illegala kopior av microsoft xbox software development kit, så lägger man upp den för fri nerladdning får man nog problem förr eller senare.

Discen är för "internt bruk" men förr eller senare glömmer vi den kvar i någon servad xbox, och då brukar det bara ta ett par dagar innan den finns "överallt" på nätet...
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Okej då vet jag så jag ska alltså ladda hem 3.5.
            Eeroz
            - Avstängd - frågat efter roms till gameboy advance 2003-07-22

Comment

Japp.

Jag tog hem och kollade lite på 3.5.1 idag, och kunde direkt konstatera att den INTE bygger på 3.5, för isåfall hade t.ex. x-ecuter 2 4976.02 funnits med i XFLASH. Nu finns bara 4974 med i xflash, och det är bara 4974 som kopieras till xboxen när man kör en evo-x installation.

Fiffigt att göra en 3.5.1 och inte ens basera den på 3.5....

Comment

Herre gud vilket tjat om denna superdisc.. gå upp på irc (#xbins) så kan ni ladda ner alla de senaste sakerna som NI VILL HA då har ni programmen uppdaterade hur mycket ni vill och behöver inte bry er om nån superdisc som ändå blir ouppdaterad efter en vecka...

Självklart tycker jag detta är en bra grej men vill man hänga med i alla ändringar som det blir rätt mycket av med tanke på att allt är relativt nytt (mycke ändringar och nya program), så är det smidigast och uppdatera själv.
                Last edited by wmadoss; 2003-06-16, 10:17.

Comment

Originally posted by wmadoss
                  Herre gud vilket tjat om denna superdisc.. gå upp på irc (#xbins) så kan ni ladda ner alla de senaste sakerna som NI VILL HA då har ni programmen uppdaterade hur mycket ni vill och behöver inte bry er om nån superdisc som ändå blir ouppdaterad efter en vecka...

Självklart tycker jag detta är en bra grej men vill man hänga med i alla ändringar som det blir rätt mycket av med tanke på att allt är relativt nytt (mycke ändringar och nya program), så är det smidigast och uppdatera själv.
                  Exakt. Superdisc 3.6 är redan gjord i tre varianter eftersom det kommer så mycket nytt hela tiden som "måste med" :-)

Superdisc är en bra "start", perfekt om man gör många installationer, och användbar som verktyg när man har en box med något strul. Men man bör ju lära sig tanka hem och installera det man tycker är viktigt på egen hand.

Comment

Originally posted by Hansi
                    Exakt. Superdisc 3.6 är redan gjord i tre varianter eftersom det kommer så mycket nytt hela tiden som "måste med" :-)

Superdisc är en bra "start", perfekt om man gör många installationer, och användbar som verktyg när man har en box med något strul. Men man bör ju lära sig tanka hem och installera det man tycker är viktigt på egen hand.
                    Äntligen nån som har fattat :-)

Tack...

Comment

Jo det har man ju fattat sedan den första SD, det är en bra start så att säga. NGN som kan skicka mig info filem på ngn vers av 3.6 SD vad som är nytt osv?
                      Last edited by pege63; 2003-06-17, 10:45.
                      "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Samma här! kan någon PM:a min lite mer fakta om SD 3.6 Sedan gärna ett PM när 3.6 råkas skickas med en box...

Comment

Originally posted by pege63
                          Jo det har man ju fattat sedan den första SD, det är en bra start så att säga. NGN som kan skicka mig info filem på ngn vers av 3.6 SD vad som är nytt osv?
                          Superdisc 3.6 2003-06-17

Changes since superdisc 3.5
                          - Avalaunch 0.46.3 Dashboard with ftp, irc and more
                          - Misc. useful stuff for your pc in inst\f\pcstuff
                          - Updated xbtool (to make colored bios etc) in pcstuff to version 0.8.25
                          - Updated xlink messenger in pcstuff to version "rc1"
                          - Changed IGR to NO in evox.ini
                          - Added X-ecuter 2 4977 bios (regular and with blue logo)
                          - Updated XBOX Media PLayer to 2.4 cvs 6-15-03 (Added CDDA support, now you can play regular music cd:s in xbmp!)
                          - Added XBConnect 3.0 in pcstuff directory
                          - Added "007stuff" in pcstuff, with this you can run evo-x and xbmp on an unmodded xbox using 007 agent under fire

- Updated Emus:
                          FBAx B3 (Capcom CPS1 and CPS2)
                          NesterX 023 (NES)
                          HU-GO! v7 (PCE)
                          Snes 9x-x 0.23 (SNES)
                          UAEX 0.8 (Amiga)

- Added Emus:
                          z26 v1 (Atari 2600)
                          MAMEoX 0.67 (Multiple Arcade Machine Emulator)
                          Winston v2 (Atari ST)
                          Daphne 0.96 (LaserDisc Arcade Machine Emulator)
                          VBAx 0.21 (GameBoy Advance)
                          Gens_hikaru 1.0 (Sega Genesis)
                          Gens Xport v3 (Sega Genesis)
                          Gens X 9 (Sega Genesis)
                          Xenesis 0.93 beta (Sega Genesis)
                          Bliss v1 (Intellivision)
                          fmsxbox v2 (MSX)
                          PJ64-X 0.70 (N64)
                          Neopop_hikaru 1 (Neo Geo Pocket)
                          pcsxbox v3 (PSX)
                          SarienX 1 beta (Sierra Adventure) (Must have keyboard to use)
                          x-pcex (PCE)
                          DegaX 0.10 [SMS]

Comment

Tackar Hansi det var vänligt av dig
                            "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Hansi vad är Avalaunch på SD 3.6 är det ngn sorts Dashboard för man kommer ju åt alla program från det? Bara undrar om det är en dashboard annars gör den inte så mycket nytta ju ?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X