Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kan någon hjälpa mig göra varningar i menyn!!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Kan någon hjälpa mig göra varningar i menyn!!

En kompis har nu sabbat mitt bios efter att ha påbörjat en omflashning och sedan stängt av.... Om någon nu skulla vara snäll att skriva en varning och kanske en " är du verkligen säker på att du vill flaha om bioset" fråga med ja och nej svarsalternativ.

Det bästa vore om man kunde lösenordskydda flashningen förstås men det kanske är omöjligt.

Hur som helst så här ser det ut nu om någon skulle vara jättesnäll och lägga in en varning + "är du säker"-fråga:

{
    Item "Settings",@9
    Item "Flash BIOS",@1
    Item "Backup",@11
    {

Ovanstående är altså menyn system utils.

Mycket tacksam för svar!!!
    MVH Anders

Varför ska su ha en varning...räcker det inte med att man måste browsa och välja vilket bios man vill flasha med.. det är ju inte så att den börjar flasha så fort du trycker på Flash Bios

Comment

Som wmadoss säger, om du ändå skulle ha någon klåfingrig polare så ta bort hela flash grejen från menyn. Den dagen då du skall flasha, så lägger du bara tillbaka den gamla evox.ini fil som flashsträngarna ligger kvar på. Alternativt ta bort biosarna, då kan man ju inte heller flasha.

Comment

det har du rätt i tackar! tänkte inte på det
        MVH Anders

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X