Har tänkt att införskaffa de nödvändiga pryllarna för att kunna spela progressiv scan på min proj (Davis cinema one) Nu är xboxen modad med bios och allt som behövs men så kom jag på en sak. Den skall ju växlas över till NTSC för detta å min proj kan bara ställas om mellan PAL och SECAM hu i hela bängen gör jag nu? eller fungerar det lika bra ändå???
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
HD xbox till Proj ojojoj
Collapse
X
-
Pal och Secam är ju egentligen bara relevant för compositeingången.
Har Davis Cinema one verkligen HD upplösning och komponentvideoingång?
Är inte det typ en antik 640x480 DLP eller nåt?Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
-
Du kan ju iaf köra 480P progressive, och om den är äkta 800x600 så får du kanske även bra resultat från 720P (vilket egentligen är 1280x720).
Jag rekommenderar X2VGA adaptern isåfall.Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
för att avsluta detta kapittlet
Så att mata min davis via VGA kabeln ger bättre upplösning även om man inte kör progressiv scan. dessutom har pal/secam/ntsc inget med VGA ingången att göra så det går att mata med vilket format man vill...
Bara så jag har klart för mig skall sedan inte tjata mer!MVH
Björn
160Gb hitachi (7200rpm)
X-ecuter 2,3 chip
Davis CinemaOne DLP projektor
- Citat
- Flag
Comment
-
Du måste köra progressive scan från boxen, vilket du gör med x2vga adaptern. Boxen tror det är en komponentvideokabel, men det görs om till VGA med motsvarande upplösning.Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment

Comment