Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken kabel mellan LCD & Xbox

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Vilken kabel mellan LCD & Xbox

Kan inte speciellt mycke om vilken kabel man kan använda för att få HD upplösning på tv:n. Har en philips 26" LCD som är HD-ready med bla DVI ingång. Och så fick jag med en kabel med dvikontakt & 3 rca kontakter R+G+B på andra sidan. Kan jag använda mig utav denna och köpa någon av era kablar för att få HD ? Ska jag ha XBOX X2VGA eller denna High Definition AV pack? Eller har ni nåt annat förslag. Sen undrar jag vart man ställer in NTSC läge och dom olika upplösningarna i XBMC ?

Hoppas ni förstår mig

Om du har komponent på LCDn så köp ett High Definition AV pack. Klart enklast.
    Du kan inte ändra inställning förrän du har ett sånt pack och NTSC som du skrev. Slår om till NTSC kan du göra med Enigmah Videomode Switchdisc...

Comment

Original inlägg av ktd
      Om du har komponent på LCDn så köp ett High Definition AV pack. Klart enklast.
      Du kan inte ändra inställning förrän du har ett sånt pack och NTSC som du skrev. Slår om till NTSC kan du göra med Enigmah Videomode Switchdisc...
      Komponent ? Menar du dvi ingången då eller vad?

Comment

Nä, komponent är tre RCA-kontakter (RÖD, BLÅ & GRÖN).
        Så här ser en icke orginal ut LÄNK.
        Där har du en röd & vit för ljudet oxå...

Comment

dessa anslutningar finns på TV:n.

Ext 1-SCART : Ljud v/h, CVBS in/ut, RGB
          Ext 2 SCART : Ljud v/h, CVBS in/ut, S-videoingång
          Andra anslutningar : Antenn IEC75
          Anslutningar på framsidan/sidan : CVBS in, Hörlur ut, S-videoingång, Ljudingång vänster/höger
          AV 3 : DVI med HDCP, Miniuttag 3,5 mm för ljudingång
          Antal Scart-kablar : 2

Så jag kanske inte kan använda mig utav High Definition AV pack

Comment

Då får du använda vga-varianten med en vga - hdmi adapter...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X