Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad behövs för hårdvara för att få HD upplösning

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Aaa sorry råkade blanda ihop orden där lite, men ha överseende me mig, jag e ju ba en lagerarbetare

Men då ska jag ba köra på denna kabel bara o inget mer: High Definition AV pack (original)
    Komponentvideokabel till XBOX med stöd för HD upplösningar + Optisk digitalutgång.?

Kommer filmerna så som :Xvid,Screeners etc. jag kör ifrån boxens hd att spelas upp i högupplösning lr ba spelen?

Comment

Det är den kabeln du skall ha.

Det skall gå att köra xbmc i 720P vad jag vet, dock har jag inte testat själv mer än 480P
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Ett problem!

Om svaret på denna fråga redan finns eller om det tycks för uppenbart så ber jag om ursäkt, men för mig så är detta ett stort mysterium. Jag har följt alla regler i guiden för att få PS. dvs. jag använder en komponent kabel (GAMES egen med analogt ljud) min projje (Pana 500) stödjer HDTV samt att jag ändrat till NTSC och fixat 480 och 720. Fine, när jag spelar spel är detta inte ett problem, projjen visar 525p för PAL-spel det är när jag skall kolla på film som problemet uppstår. Vid filmtittande visar projjen nämligen 525i eller 625i. Varför? Kan någon förklara varför den inte visar filmen progressivt.

Comment

Hur ser en komponent videokabel ut? Hur många kontakter osv? Om man har en röd och en vit kontakt på sin tv kan man då koppla in och köra HD?

Comment

Röd/Vit är till ljudet, gul är K-video
            "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Original inlägg av pege63
              Röd/Vit är till ljudet, gul är K-video

Sluta svara på inlägg utan att kolla vad det pratas om först...

Komponentvideo består av tre kontakter för bilden + två för ljudet om man använder analogt ljud.
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Tack. Kan man inte köra 420p och 720p utan dom tre kontakterna?

Alltså.... kan ingen svara?
                Last edited by xaixon; 2004-09-18, 17:32.

Comment

Ok då nu har jag ställt om allt på boxen; ställt om den till ntsc o sånt o så ska jag plugga in HD kittet med komponentvideokabel till tv:n men de e kolsvart ingen bild alls, vad göra?

Comment

Precis kopplat in min nyköpta HD-kabel, och vilken skillnad! Verkligen värt de 400:-. Och enkelt att komma igång, funkade på en gång.

Comment

Original inlägg av Brämpa
                      Precis kopplat in min nyköpta HD-kabel, och vilken skillnad! Verkligen värt de 400:-. Och enkelt att komma igång, funkade på en gång.

Jaha kul att det funkade för dig
                      Vad har du för tv då?

Comment

Jag har fått igång allt med HD-pack från PSCARE och 5m optiskt kablage
                        från Clas Ohlsson.
                        Vissa påstår att det är dåligt, jag säger fel.
                        Jag rekomenderar att PSXCARE att sälja Clicktronic komponentkabel.
                        Den är testad och validerad som mycket bra för 249 på Kjell & kompani.
                        Bifogar en länk till Prisjakt forum för denna kabel, vilket kan vara bra för de
                        som kopplar upp i hembio. Det finns lite om XBOX där oxå om ni söker.
                        www.
                        prisjakt
                        /forum/index.php?showtopic=57280"

Jag trodde att mina ögon skulle trilla ur sina hålor när jag såg 720P,
                        (visas som 750P på Panasonic AE500).
                        Tony Hawk 4 var så skarpt att jag inte kan ställa högre krav idag.
                        Dessutom blev den tredimensionella känslan otroligt bra.
                        Nu kör jag ljudet till en ganska bra hembio men ljudet från XBOX
                        spelen som har DD 5.1 (Vid bra ljud på spelet) är fullt iklass med
                        ljudet på en DVD (om man nu kan jämföra). Ljudet skiljer mellan spelen.
                        Tyvärr har jag inte lyckats få fram 720p på vanliga DVD NTSC.
                        Allt annat har jag fått att fungera utan anmärkning.
                        Last edited by MegaUser; 2004-11-08, 00:40.

Comment

jag e HELT ny här...även helt ny på Xbox. Köpte en xbox och komponentvideokabel idag, kommer hem kopplar in på min Lcd TV och jag får ingen bild??? Boxen är iofs ochippad om det spelar nån roll. Sur blir man iafall

Original inlägg av X_It
                          Ok då nu har jag ställt om allt på boxen; ställt om den till ntsc o sånt o så ska jag plugga in HD kittet med komponentvideokabel till tv:n men de e kolsvart ingen bild alls, vad göra?

Comment

Det kan väl inte vara så att man måste ha chipp för att få ut komponent?
                            Om det skulle vara så illa finns det någon mjukvara för det.
                            Men att ställa om boxen till NTSC kan man väl bara göra via Enigma
                            ett program som följer med superdisc. Men ge inte upp det är värt lite
                            strul. För mej tog det 5månader innan nästan allt är klart. För klart
                            blir det aldrig så länge programmen utvecklas.

Comment

MegaUser:

Hur kommer jag över den här superdisc då? Enigma...Tror jag vet vad felet är. Min tv klarar tydligen inte 480i med komponent anslutning men den klarar 480p, 720p och 1080i så jag får köra med scart tills jag fixat allt
                              Last edited by MLV; 2005-01-27, 17:46. Anledning: rätta till

Comment

Jodå Megauser Du behöver chippa för att köra komponent med högre upplösning. Din "chippare" installerar Enigma åt Dig, så att Du kan switcha över till NTSC och välja högre upplösningar. Enkelt och funkar kanon, väl värt besväret. Särskilt om Du kör med stor skärn eller projektor! Spela Halo 2 på projektor och med hög volym på ett bra 5.1-surroundsystem och hjärtat sitter i halsgropen hela tiden!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X