Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad behövs för hårdvara för att få HD upplösning

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Har du bytt källa på Tvn till komponent? Du borde få bild även om du kör PAL men du får inte högre upplösning då, men bild ska du få...
    Annars får du höra med Pioneer varför deras skit inte funkar. Min LG 42" plasma funkade direkt och min Dell 26" LCD utan problem...

Comment

Det går alltså inte att köra S-video i progresivt läge?

Comment

Nej

Comment

Hej!
          Jag har köpt joytechs digital cable pack till min SmartXX-chippade Xbox (Scart RGB kopplat till Samsung 42S5HX (1024*768, HD Ready)) och ändrat från PAL till NTSC. När jag sedan kör programmet Xbox Dashboard får jag inte upp några extra möjligheter att välja upplösning eller progressive scan endast standard - normal, letterbox och widescreen. Vad kan vara felet?

Comment

Du har fel kabel. Du behöver en komponentvideokabel, inte en RGB kabel (även om även RGB tekniskt sett är en komponentvidostandard så är det FEL standard...)
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Tänkte passa på att ställa en snabb (dum) fråga innan jag beställer HD pack. Har chippat mitt xbox med xecuter 2.3b, kommer det att funka då? (har plasma som klarar osv, orolig över att chippet fixar det?)

Comment

Spelar ingen roll vad det är för chip
                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Hej. Jag har gjort nu precis som nämnt ovan.. hd av pack, hd tv, xbox, hela köret. Bilden var riktigt grymm. hade testat rally sport challenge spel.. otroligt snyggt och det var innan jag började pilla på inställningar. Nu är bilden riktigt mörk på xboxenredan från menyn.. testade spela rally igen men det gick inte för det var så morkt. bara dom ljusaste delar på bilden syntes. Vid tv tittandet är det helt ok så jag tror inte det har med tvn att göra.
                  Finns det någon som har svar på detta??

Comment

Det är bara på tv:n du kan ställa in ljusstyrka, kontrast och färgmättnad om inte spelet du spelar råkar ha sådana inställningar i menyerna.

En avancerad TV kan ha separata inställningar sparade per ingång och/eller upplösning.

Comment

Men...

det står att man behöver Enigmah Videomode Switchdisc för att ändra från pal till ntsc... men räcker det inte att man ändrar det i chippets inställningar (smartxx LT)?

Comment

Original inlägg av Khayman
                        det står att man behöver Enigmah Videomode Switchdisc för att ändra från pal till ntsc... men räcker det inte att man ändrar det i chippets inställningar (smartxx LT)?
                        Spelar ingen roll vad du ändrar med, men alla har ju inte SmartXX :-)

Comment

ahaaaa!! tackar...

Comment

Hmmm lyckas ändra allt.. har gått igenom alla olika upplösningar men det blir bara flimmer eller dubbel bild på dom... någon som vet vad man gör fel?

Comment

Vad har du för kabel och tv

Comment

jag köpte en sånn här kabel http://www.psxcare.com/product.php?xProd=21&xSec=9
                                Och vi har en sånn här tv: LG RZ-32LZ50

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X