Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Patchning av spel/program för HD / Progressive scan

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Stämmer att du kan köra Halo (pal ver) i PS men boxen måste stå i NTSC läge och därmed spelas också spelet i NTSC.

PS i PAL stöds inte av boxen.

Comment

De flesta spel har stöd för 480P direkt. Vissa spel har stöd för 720P och/eller 1080i

I övrigt så kan man använda patchern för att patcha de XBE-filer man vill köra i 480P om det inte fanns sådant stöd från början, t.ex. i xboxdash.xbe eller default.xbe för dvd-x 2.0.

Så du behöver inte alls patcha xboxdash.xbe om du inte vill att standard dvd-spelaren skall klara 480p, den har inget samband med att övriga spel/program blir progressive.
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Ok, jag gjorde ju så som ovan, alltså patchade xboxdash.xbe. När jag prövade patcha evoxdash(som den ju då bootar på, så fick jag bara felmeddelande. Det gick alltså inte att patcha den xbe'n.

Jag har moddat med Enigmah-chippet, har inte den nyaste evox-dashen. Kanske bara funkar med den ?

Jag har som dragit mig för att fippla runt mer med nya bios eftersom det har funkat så bra med allt hittills. Hoppas det ska gå att lösa utan att måsta flasha om, men som det är nu funkar det inte

Comment

Jag är rätt säker på att evoxdashen kör 480P utan att du behöver patcha den.
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Och varför ska du patcha evoxdashen... menyn kommer se lika tråkig ut för det...

Du ska patcha spelens default.xbe om du vill ha PS.

Comment

Ahaaa !!! (slant trillar ned) Det var det jag inte alls hade greppat alltså hehe =)Det gäller varje spel enskilt, trodde man gjorde det för evo-x ennbart, så fick man det på alla spel som man drog igång.

Då fattar jag hur det ska funka, alltså ska man patcha alla spel-xbe's. Hmm, men ska det alltså funka även om det är PAL-versioner lr ?

Tack för all hjälp förresten, hade inte kommit nån vart utan den !

Comment

Vet inte men det är bara testa patcha Pal-spelen och se till att köra dem i NTSC så får du se....

Comment

Tjena igen!
                  letar nu i villervallan om hur man ska få detta att funka. Har fortfarande inte lyckats modda en enda default.xbe på nå't spel, oavsett om det är pal lr ntsc-lir !

Så det verkar inte var det ändamålet progpatcher är till för. Har inte testat på dvd x 2 för att jag inte såg sammanhanget, men nu ska det banne mig testas på alla möjliga filer tror jag

Såg en annan person som hade samma tv som mig, fast 36"-aren, där verkar det funka direkt så jag måste missat nå't. Såg inte att han ens patchat nå't !??

Comment

De flesta spel har redan stöd för 480p så patchern är väl antagligen till för de spel som inte har detta stöd.

Nedan står om patchern

>> Progressive Scan Patcher
                    A PC hosted tool. It allows to patch xbe to make them ocmpatible with progressive scan displays (i.e. HDTV and true VGA converters). Tested on several XBox games, homebrew or MS (Dasboard and onlinedash). It allows progressive scan DVD playback if applied to DVD RegionX or MS Dashboard.
                    >>Download<< || >>Official Website<<

Så du ska patcha default.xbe som jag skrev i ovan inlägg.

Comment

Joo, det är alltså default.xbe jag patchat i alla spel jag har testat på. Får alltid nå't fel som gör att den "testing alternative approach.." lr liknande, men det blir ändå att den slutar med att det inte gick.

Ska skriva ikväll exakt vad jag får för fel när jag kommit hem.

Comment

Patcha PAL spel?

Jag vill ha Progressiv scan bild på ett PAL spel?
                        Jag har försökt patcha med Progpatcher, men det går inte (går inte patcha någon Default fil jag testat!!) någon som vet hur man gör???, Bilden blir helt kass när jag inte har detta, vit och urtvättad!.

Comment

Får inte in &quot;standard-lägen&quot; på Progressive Scan på min proj

Jag har en nyinköpt BenQ HT480W som jag ansluter till min xbox. Nu till problemet:
                          Jag får ut en signal som den analyserar som 525i/p och 625i istället för standard 480i/p. Vad f-n kan detta bero på?
                          Jag har inhandlat XBOX AV High definition pack och ändrat med patchar och allt möjligt, men inget tycks hjälpa, tips någon?

Jag blir snart galen på detta.

MVH / Xgordon - X is for Flash, Flash Gordon
                          * Gordon has left da building *

Comment

Re: Får inte in &quot;standard-lägen&quot; på Progressive Scan på min proj

Originally posted by xgordon
                            Jag har en nyinköpt BenQ HT480W som jag ansluter till min xbox. Nu till problemet:
                            Jag får ut en signal som den analyserar som 525i/p och 625i istället för standard 480i/p. Vad f-n kan detta bero på?
                            Jag har inhandlat XBOX AV High definition pack och ändrat med patchar och allt möjligt, men inget tycks hjälpa, tips någon?

Jag blir snart galen på detta.

MVH / Xgordon - X is for Flash, Flash Gordon
                            Det verkar ju som om den tycker du har vanlig PAL signal, har du glömt ändra till NSTC med enigmah videomode switchdisc??

(Du får inte ens upp valen för 480P, 720P och 1280i i ms dashboard video settings annars)

Comment

Ja, det har jag gjort.
                              Och valen har gjorts och jag har provat att ta bort 1080i och ta bort 720p osv. men inget verkar ge rätt signal ut.

Jag får den alltså inte att visa 480p ens!

Återkom gärna om du har fler tankar om detta, blir snart tokig på riktigt! :Þ
                              * Gordon has left da building *

Comment

Originally posted by xgordon
                                Ja, det har jag gjort.
                                Och valen har gjorts och jag har provat att ta bort 1080i och ta bort 720p osv. men inget verkar ge rätt signal ut.

Jag får den alltså inte att visa 480p ens!

Återkom gärna om du har fler tankar om detta, blir snart tokig på riktigt! :Þ
                                Kolla där du köpte tv:n att den klarar NTSC progressive scan och inte bara PAL :-)

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X