Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gentoox

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Gentoox

Har precis fått igång det på Xbox'en *Lycklig*

Men hur fixar jag så jag kommer ut på internet?

Inte använt Gentoox förut och det var ett braaa tag sen jag satt vid Linux sist. Har kopplat boxen till en router som har en DHCP server. Vad behövs ställas in på xboxen och vart?

Tacksam för svar =)
    It's nice to be important but it's more important to be nice!

Re: Gentoox

Originally posted by *Nemesis*
    Har precis fått igång det på Xbox'en *Lycklig*

Men hur fixar jag så jag kommer ut på internet?

Inte använt Gentoox förut och det var ett braaa tag sen jag satt vid Linux sist. Har kopplat boxen till en router som har en DHCP server. Vad behövs ställas in på xboxen och vart?

Tacksam för svar =)
    Men finns det ingen som kan nått om Gentoox???? *besviken*

Har efter många svettdroppar och svordomar kommit så långt att jag hittat conf filen....fixat in 192.168.0.2 som IP, 192.168.0.1 som gateway, lagt in DNS, sparat och startat om den.

Kan pinga routern, ser att xboxen är ansluten i routern, kan pinga IP adresser, men kan inte surfa för fem öre...inte heller på IP adresserna som jag nyss kunde pinga...Har lagt in DNS'erna för Bostream som jag har men inte hjälpte det nått...pleease kan nån yttra sig och hjälpa mig??

It's nice to be important but it's more important to be nice!

Comment

´Jag kan inte det där själv men gå till
      #xbox-linux på irc.oftc.net (IRC) så får du mer hjälp där av de vänliga xbox-linux användarna.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
      Auto-Saved
      Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes:
      x
      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
      x
      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
      Working...
      X