Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

behöver lite hjälp

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• behöver lite hjälp

Jag är nyfiken på att ha linux i xboxen men behöver svar på några frågor först.

Vilka olika linux kan man använda i boxen? det finns ju så många men vad är egentligen skillnaden på dom och vilken är bäst?
    ex gentoox debian mm
    Finns det nått Linux med 3d stöd...hörde nämligen att gentoox inte
    hade stöd för det i xboxen

Om jag skaffar linux till xboxen och sen går in och surfar med en webbläsare i linux...kommer då min xbox att bannas från XB live,
    eller händer ingenting?

Och en sista fråga: Är det något speciellt chip som rekomenderas när man ska ha linux...tycker xbit verkar bra

Hej!

Det finns några stycken Linux versioner som Ed's Xebian GNU/Linux, Gentoox,
    dyne:bolic, Slothbox.......
    Jag har bara testat Gentoox och eftersom jag är nybörjare tycker jag den är bra pga "magic" - man behöver ej uppdatera fixar och saker själv då.
    3dstöd inte än.
    Det är ingen fara att surfa genom Linux i xbox vad jag vet, kan inte tänka mig det.
    Chippet spelar inte sån stor roll, jag har inget chip alls, jag kör med mjukvarubios. Funkar utmärkt!
    //Nidas

Comment

hej

Original inlägg av nidas
      Hej!

Det finns några stycken Linux versioner som Ed's Xebian GNU/Linux, Gentoox,
      dyne:bolic, Slothbox.......
      Jag har bara testat Gentoox och eftersom jag är nybörjare tycker jag den är bra pga "magic" - man behöver ej uppdatera fixar och saker själv då.
      3dstöd inte än.
      Det är ingen fara att surfa genom Linux i xbox vad jag vet, kan inte tänka mig det.
      Chippet spelar inte sån stor roll, jag har inget chip alls, jag kör med mjukvarubios. Funkar utmärkt!
      //Nidas

Hej kan man flasha sin internbios om jag kör Linux i xboxen?

m.v.h Hampa
      (3 dagars ban, kringgått *-filtret)

Comment

Original inlägg av Hampa
        Hej kan man flasha sin internbios om jag kör Linux i xboxen?

m.v.h Hampa
        Det går, men man måste göra nån förändring på moderkortet för att
        ta bort skrivskyddet till biosen.
        /Nidas

Comment

Om man "instalerar" gentoox linux på en Xbox.... kan man fortfarande köra bakup/orginal spel då?
          Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
          respekt

Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
          Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
          http://945gl.no-ip.org
          #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

Comment

Original inlägg av Lucif3r
            Om man "instalerar" gentoox linux på en Xbox.... kan man fortfarande köra bakup/orginal spel då?
            Det går så bra så!
            //Nidas

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X