Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Installera Linux på Stor HD men plats för X-Box spel?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Installera Linux på Stor HD men plats för X-Box spel?

Är helt newbie på Linux. Skulle vilja boxen för FTP bl.a. Har X-Box med X-Bit, 200 GB HD. Skulle vilja ha linux installation på minst 10 GB-140 GB
    (litet svängrum :-). Kan man lägga någon Linux version på F: och sedan ha X-Box relaterat på G: (utrymmet efter 137 GB)?
    Finns någon annan lösning för min del, jag vill inte köra 2 GB varianten på E: och vill inte enbart köra Linux heller?

Jag kör Gentoox och där kan man efter man installerat lägga över filerna så att du kör på F istället för E

Comment

Kanske värt att testa, kan man i Gentoox skriva till X-FAT utanvidare eller måste man skapa någon speciell HD-fil?
      Funkar det är ju det enda man bör tänka på om man ska sätta upp t.ex FTP det där med långa filnamn och max 2 GB eller?

Comment

Oj oj inte testat det med x-fat men du kan skapa linux partioner med gentoox kolla in deras hemsida där finns det mesta

Comment

jo...jag lägger gärna Linux på F bara jag har några GB någonstans över för X-box spel. Kan ju ta och använda Mandrake 9, Debian eller Gentoox bara man kan skriva till X-FAT partitioner eller kunna skapa Linux partitioner.

Comment

Har fått uppfattningen att antingen kan man ha Linux på E: (är då begränsad till 2 GB) eller lägga det på F: och inte kunna ha nåt annat än Linux på den. Är jag helt ute och cycklar eller finns det nåt annat sätt?

Comment

Nej nej du kan ha mer än linux på F jag kör alla spel och Linux på F men inte då med linux partioner vet inte riktigt hur det fungerar då eftersom jag bara har en 120 gb vill jag ha så mycket utrymme som möjligt till spelen

Comment

Ok... bara undrade. Då har jag lite mer att gå på. Tack för hjälpen.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X