Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Brötig fläkt.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Konstigt att inte nått företag gör en fläkt med samma dimensioner fast mycket tystare.
    Dom flesta skulle väl köpa en + att dom kan sälja den till Microsoft...

Comment

temperatur

Vad hände med temperaturen ElFeo2 efter att du hade bytt fläkt jämfört med innan?

Jag har nämligen stora problem med värmen i min box och funderar på att byta ut originalfläkten och eventuellt montera en extra fläkt i sidan på boxen, vid dvdläsaren. Boxen kommer lätt upp i 67C men jag har nog aldrig märkt att det går över 68C. När den når 67C så går fläkten igång och börjar dånar något frukansvärt. Då sjukenr temperaturen några grader ner till ungefär 65C och sen börjar den stiga och så börjar det hela om igen.

Min kompis och jag beställde våra boxar samtidigt från psxcare och har exakt likadana boxar. T.o.m. samma hårddiskar (Seagate 72500 rpm 120Gb) har vi. Han har inga värmeproblem alls med sin box. När min box startar så är den på ungefär 45C, min kompis är då på ca 37C. Tycker det verkar skumt...?
      Kan det vara så att termometern på något sätt är felkalibrerad eller något sånnt?

Sen har jag ett annat problem. Min kompis och min box har exakt likadana dvdläsare (Samsung någonting). Min läsare har svårt med DVD+RW skivor, medans hans läsare alltid lika glatt tar skivan.

Comment

Hmm. Jag lirade Halo tre timmar i sträck och tempen vägrade hoppa över 54C. Då måste ju termometern vara felinställd?
        Dagens visa: Dexy's Midnight Runners - Come on Eileen

Comment

Inga tempproblem

dea,
          Jag har inte kollat min temp innan då jag hoppades att MS hade tänkt på att fläkten skulle klara av att kyla ordentligt. Däremot har jag kollat in tempen efter att jag bytte och jag har inga som helst problem, ligger runt 50 grader.

Jag bytte alltså inte för att kyla bättre utan för att få en tystare maskin.

Comment

fattar inte att folk klagar på att xboxen låter mycket..
            jämmfört med ps2:an så låter den ingenting tycker jag.. svagt surrande ljud som bara blir störigt när det är knäpptyst i rummet.

Comment

Min Box låter lika mycket om inte mer än min Ps2 gjorde. Jag byggde om min Ps2, så den är helt tyst nu..

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X