Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mysko DVD

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Mysko DVD

Köpte en Xbox för drygt 1 år sedan. Fick den kirrad på nåt sätt utan att något chip löddes (vad det nu heter).

DVD;n tar inte alla DVD-filmer, den läser dom helt enkelt inte, pluggar jag dvd;n i datorn eller vanliga dvd-spelaren funkar dom prima.
    Man hör riktigt hur dvd;n jobbar, ungefär som man sätter i en skiva i datorn som blitt attackerad av sandpapper, varvar upp och har sig.
    Hört det ryktas om att dom första boxarna hade dålig dvd, något som kan bekräftas ?
    Och isåfall, kan man byta den med enkelt handgrepp, och vad för märke/modell på dvd rekommenderas av er erfarna ?

Hade tänkt attackera lite butiker under dagen och söka dvd-spelare, så snabbt svar är guld värt

Note: Av bilder att döma har jag en Thomson DVD i boxen just nu. Tillverkad 2002-10-07 , sista siffrorna i serienummer 24405.
    Last edited by Decibel; 2003-09-07, 08:10.

enligt va ja har hört så finns d 3 olika märken på dvd i boxarna... den bästa e Samsung... 2a e Philips å sämst e Thomson... så d kanske kan va att dvdn e dålig... men som sagt samsung e bäst

Comment

Om jag inte minns fel så enda skillnaden mellan dessa DVD'n e att den ena klarat av CD-R eller DVD-R/+R medans dom andra klarar bara av RW skivor.
      I'm a XBOX Lover.

©NightRabbit® - ©eLiTe FoRcE®

XBOX v1.0 - Orginal (XBOX-Live)
      XBOX v1.0 - X3 build 1959, 200GB HD, Case Modded.
      Screen : 103" (InFocus)
      + en massa andra bra prylar.

Comment

Alla klarar dvd-r

Thomson är bäst av alla drivarna på dvd-rw

Thomson klarar inte cd-r

Samsung klarar i princip allt utom dvd-rw

Philips är den klart suraste driven, men den är bra på cd-r vad jag hört.

Vi använder alltid DVD-R när vi bränner något som måste fungera på XBOX (eftersom ALLA xbox kan läsa dessa) så jag har dålig koll på exakt vilka media som fungerar i övrigt.

I början använde vi DVD-RW, men då det inte fungerade på Philips så har vi slopat dessa.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Originally posted by Hansi
          Alla klarar dvd-r

Thomson är bäst av alla drivarna på dvd-rw

Thomson klarar inte cd-r

Samsung klarar i princip allt utom dvd-rw

Philips är den klart suraste driven, men den är bra på cd-r vad jag hört.
          Min Samsung tar DVD-RW utan några som helst problem!
          Jag har kört CD-R på en box med Thompson... det var ju iofs bara en box jag testat på, så det går.. men det hänger mycket på skivorna.
          Last edited by BullHead; 2003-09-07, 13:13.
          The mind is like a parachute - it only works if it's open...

Comment

Då var det Philips som inte tog dvd-rw. Den kräks även på +r och eller +rw, vilket är intressant då det är philips som "pushat" för det formatet.

Thomson fungerar med enstaka cd-r, var det inte princo som fungerade på den?
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Philips grejar inte DVD-RW... Jag har inte haft möjlighet att testa DVD+R.
              Thompson har jag kört med SKC CD-R, utan några större problem...
              The mind is like a parachute - it only works if it's open...

Comment

Tack för svaren, däremot är det mest hyrfilmer jag har problem med.

Är detta ett "fel" som hänger i dvd-spelaren, eller i själva boxen, bios eller liknande ?

Comment

Det beror på att hyrfilmer repas, slipas om, repas igen osv så dom kan ge problem i vissa dvd-läsare.

Comment

Originally posted by Hansi
                    Det beror på att hyrfilmer repas, slipas om, repas igen osv så dom kan ge problem i vissa dvd-läsare.
                    Om jag sätter samma hyrfilm (har hänt med enstaka köpfilm) i min laptop eller stationära dvd funkar den finfint.
                    Läst lite om toleransnivåer och sådant men inte blitt klokare.

Vad rekommenderar du ? ny dvd , chippa boxen "på riktigt" eller kirra ny box ?

Kan tilläggas att jag är mycket lat människa och helst inte vill mixtra alltför mycket

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                    Auto-Saved
                    Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                    x
                    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                    x
                    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                    Working...
                    X