Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Få igång xboxen igen?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Få igång xboxen igen?

Hej,

Jag har gjort bort mej ganska rejält tror jag, jag skulle försöka mej på det som beskrivs på denna sida: http://forums.xbox-scene.com/index.p...T&f=45&t=79052

Jag misslyckades med att få xboxens HD att fungera I pc'n. Och nu när jag startar xboxen med/eller utan spel så kommer bara ett stort "xbox X" och texten XBOX står under den. Sen efter en stund kommer felmeddelandet upp att "your xbox needs service" felnummret jag får är 7.

Jag antar att om jag förstått det rätt så är hårdisken sönder eller låst.

Så min fråga är hur jag kan få den att fungera igen? (Jag har inget chip eller liknande, allt original).

*bump*

Ingen som kan hjälpa mej?

Om jag skaffar mej ett chip + ny hd, går det att få igång xboxen igen utan orginal HD'n + orginal bios? För den är helt död.

Comment

Om du inte ens får startloggan så har du pajat xlådan.
      Kommer det inte ens felkod?

Comment

om du läser min översta post så står det exakt vad jag får upp.

"när jag startar xboxen med/eller utan spel så kommer bara ett stort "xbox X" och texten XBOX står under den. Sen efter en stund kommer felmeddelandet upp att "your xbox needs service" felnummret jag får är 7."

Comment

Originally posted by l2ickard
          om du läser min översta post så står det exakt vad jag får upp.

"när jag startar xboxen med/eller utan spel så kommer bara ett stort "xbox X" och texten XBOX står under den. Sen efter en stund kommer felmeddelandet upp att "your xbox needs service" felnummret jag får är 7."
          Felkod 7 = boxen hittar inte disken

http://forum.psxcare.com/support/sho...light=felkoder
          XBox: v1.1
          Dvd: Samsung
          Modchip: Matrix
          Bios: EvolutionX M7
          Hård Disk: 80Gb (Maxtor)
          Dashboard: EvolutionX 3921

Comment

Jo jag vet vad felkod 7 betyder.

Någon som vet om jag behöver orginal HD + bios om jag skaffar mej chip+ny hd?

Eller är det möjligt att bara sätta i chippet + ny hd och få allt att fungera?

Comment

Du behöver inte original hd om du chippar, bara du kan få tag på ms dashboard filerna (det som skall ligga i c:\).

Har du otur måste du göra installationen av filerna på hårddisken från en annan xbox om du haft sladden urdragen för länge.
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Ok filerna kan jag nog få tag på.

Men vad menar du med att jag måste installera från en annan xbox?
                Sladden urdragen från vad?

Då måste alltså den "andra xboxen" vara chippad också?

Comment

Har ni nån guide eller vet ni nån guide nånstans, det är lite bråttom.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                  Auto-Saved
                  Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes:
                  x
                  Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                  x
                  x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                  Working...
                  X